Architektúra futuristického Paríža je vskutku pozoruhodná.

Postavy sa sem-tam strácajú v pozadí.

Animovaný Sci-Fi Thriller/ Comics
Réžia: Christian Volckman,

Francúzsko / VB / Luxembursko, 2006
(c) Onyx Films / France 2 Cinéma

PARÍŽ 2054 - Mladá a talentovaná odborníčka na genetiku Ilona Tasuiev je unesená. Nadnárodná korporácia Avalon,  pre ktorú pracovala, ju chce za každú cenu späť. Do prípadu sa zapája dôstojník Barthélémy Karas - špecialista na vyhľadávanie rukojemníkov a najkontroverznejší policajt. Začína spätne mapovať jej pohyb v nebezpečnej mestskej džungli, na ktorú sa kedysi idylické parížske štvrte zmenili. Ľahké to ale rozhodne mať nebude. Niekto ho v priebehu vyšetrovania sleduje, dostáva anonymné vyhrážky, svedkovia mu umierajú jeden za druhým a záhadní muži sa ho snažia zabiť. Karas si prestáva byť istý, kto je vlastne objektom jeho pátrania: anjel, alebo monštrum?

Štýlová vec

Z vizuálneho hľadiska sa tento čiernobiely animovaný film často prirovnáva k filmu Sin City: Mesto hriechu. Keď si pozrieme obrázky samotné, tak nič moc, bežný komix, ale keď to uvidíte v pohybe...  V Renesancii je podobne ako v Beowulfovi  použitá technológia snímania pohybu tela a mimiky – motion capture. Všetko je pekné trojrozmerné, nádherná plynulá animácia,  zvedavá, túlajúca sa  kamera. Dobre sa na to pozerá, je to proste chic. Až na to, že výrazný kontrast medzi čiernou a bielou nám trocha ťahá oči. Renesancia svojím obrazom pripomína negatív filmu, postavy sa niekedy strácajú v  pozadí. Architektúra futuristického Paríža  je pozoruhodná (priehľadné chodníky - skvelý nápad). Paríž sme od začiatku vnímali ako samozrejmé dejisko príbehu aj ako hlavnú postavu filmu. Chceli sme vytvoriť fantastický obraz Paríža, ktorý by bol taký silný ako Los Angeles v snímke Blade Runner,“ hovoria skromne francúzski tvorcovia. Francúzi mali vždy po vizuálnej a umeleckej stránke prvenstvo, no zabúdajú domyslieť vec ako celok.    Ak by nebolo zaujímavého a štýlového prevedenia, tak je to film za všetky drobné. Obsahuje hromadu klišé a čo sa týka scenára, je veľmi slabý. Je to paradox, lebo po vizuálnej stránke uspokojí aj dizajnových fetišistov, no po obsahovej patrí medzi filmy kategórie B.

Avalon – pre lepší svet

Tvorcovia v snímke načrtávajú otázku vzťahu vedy a etiky. Početnými živými bilboardami megakorporácie poukazujú aj na zneužívanie ľudskej hlúposti farmaceutickými spoločnosťami: „Som rada, keď som pekná. Chcela by som ostať vo forme. Preto mám rada Avalon. S Avalonom viem, že som pekná. Avalon - pre lepší svet.“

Autori na projekte pracovali dlho (začalo sa už v roku 1999), pravdepodobne s úmyslom vytvoriť kandidáta na kultový film. Možno by Renesancia zapôsobila viac a bola by renesanciou vo filmovom svete, ak by prišla do kín pred siedmimi rokmi.