Zákazníci tak budou mít v celé EU právo rozmyslet si do dvou týdnů od obdržení zboží, jestli si nákup ponechají nebo jej vrátí. Internetoví obchodníci budou muset poskytovat přesné informace o celkové ceně a objednaném zboží, jakož i své kontaktní údaje.
„Chtěli jsme regulovat zejména smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory a smlouvy uzavřené na dálku, např. obchodování přes internet, protože jde o odvětví, kde dochází k největšímu objemu přeshraničních prodejů,“ okomentoval situaci zpravodaj Evropského parlamentu a hlavní vyjednavač Andreas Schwab (PPE, DE). „Dosáhli jsme vyvážené dohody, která vychází vstříc spotřebitelům i obchodním zájmům,“ dodal poslanec Schwab.
Nejednotnost legislativy internetového prodeje v jednotlivých zemích odrazuje firmy od prodeje v zahraničí a spotřebitele od nákupů za hranicemi. Často se proto setkáme se situacemi, kdy internetoví prodejci kvůli uvedeným překážkám raději své výrobky v jiných zemích EU nenabízejí, i když je o ně za hranicemi zájem. Právě takovéto překážky by měla nová pravidla odbourat a tudíž posílit přeshraniční online prodej.
Internet využívají lidé k nákupům v čím dál větší míře. V loňském roce zakoupilo zboží přes internet 40 procent všech evropských spotřebitelů. V porovnání s rokem 2006, jde o nárůst ve výši 14 procent. Přesto však internetoví uživatelé využili nákupu v jiné zemi EU jen v 7 procentech případů.
Nová pravidla mají být definitivně schválena Radou ministrů tento měsíc. Členské státy budou mít na zapracování nových pravidel maximálně dva roky.