Protestní transparent vyjadřujcí názor, že Rudé gardy oslavované v opeře „Lake Honghu“ (Jezero Chung-chu) se dopouštěli masového vyvražďování obyvatelstva, podobně jako nacisté za II. světové války bevo ISIS v současnosti. Protestující stojí před Opera House v Sydney, 4. listopadu 2018. (Poskytnuto aktivisty)
Protestní transparent vyjadřujcí názor, že Rudé gardy oslavované v opeře „Lake Honghu“ (Jezero Chung-chu) se dopouštěli masového vyvražďování obyvatelstva, podobně jako nacisté za II. světové války bevo ISIS v současnosti. Protestující stojí před Opera House v Sydney, 4. listopadu 2018. (Poskytnuto aktivisty)
Tichá ideologická infiltrace ve jménu „kulturní výměny“

Jakmile dorazilo operní představení „Lake Honghu“ (Jezero Chung-chu) do Austrálie, setkalo se s protesty tamní čínsko-australské komunity. Místní Číňané, ale i Australané jsou v poslední době znepokojeni narůstáním tlaku ze strany Komunistické strany Číny a její „tichou invazí“ do australské společnosti.

Divadelní prostory v Sydney a Melbourne obklopily transparenty vyzývající k bojkotu revoluční rudé opery. Zakladatel Australian Values Alliance (AVA) pan Zhang Xiaogang uvedl, že záměrem protestů je upozornit Australany na pokračující infiltraci čínského režimu do australské společnosti v různých formách skrze financování propagandy.

„Tohle není běžná opera, ale spíše infiltrace čínské komunistické strany do Austrálie, skrze propagandu, která oslavuje komunistickou stranu,“ sdělil Čang Siao-kang Epoch Times

„Opera má podporovat pozitivní obraz komunismu a násilnou revoluci.“ - Profesor Li Jüan-chua.

Podle Čanga je právě tato opera pro někoho, jehož rodina prožila Mao Ce-tungovu Kulturní revoluci, něčím, co přirovnává k propagaci nacismu v Evropě. „Není vhodné hrát Jezero Honghu v Operním domě v Sydney. Hrát tohle představení je stejné jako oceňovat Adolfa Hitlera (za jeho činy),“ míní Čang s odvoláním na masové vraždění během Maovy velké Kulturní revoluce.

Mezi protestujícími byla také slečna Jangová, která rozdávala kolemjdoucím letáky informující o skutečné historii Jezera Chung-chu. Reportérovi Epoch Times sdělila, že podle ní opera propaguje revoluční události, vykresluje Maovo vraždění a komunistická vojska v pozitivním světle. „Západní společnost, jako je Austrálie, by neměla umožňovat šíření ideologie propagující uchopení moci prostřednictvím násilí. Namísto prezentování umění využívá Komunistická strana Číny australskou demokracii k tomu, aby sem vyvážela lži,“ míní Jangová.

Jiná protestující, Grace Čchenová, sdělila Epoch Times: „Mluvili jsme minimálně se dvěma skupinami čínských diváků, kteří nám řekli, že lístky dostali zdarma“.

 

Red-Opera-Sparks-Boycotts-in-Australia
Protestní transparenty volající po bojkotu opery „Lake Honghu“ (Jezero Chung-chu) před Opera House v Sydney, 4. listopadu 2018. (Thoai Nguyen / The Epoch Times)
498281cbd7226f3f427c4c90f9ddbd48
d69550a6f91bb009dce014e1686ad94a

Demonstranti z čínsko-australské komunity, kteří se zajímají o „tichou invazi“ ideologie čínské komunistické strany do Austrálie, 7. listopadu 2018. (Thoai Nguyen/The Epoch Times)

Jezero Honghu: Oslava temné stránky historie

Podle Li Jüan-chua, bývalého profesora historie na Pekingské univerzitě, opera zobrazuje příběh o tom, jak komunistická strana založila v roce 1930 v okolí jezera Chung-chu Čínskou sovětskou republiku „za pomoci ozbrojených separatistů, pokoušejících se o opanování Čínské republiky prostřednictvím povstání a násilné revoluce“.

„Komunistická strana vedla Rudé gardy v oblasti jezera Chung-chu k šíření dezinformací o Čínské republice, aby v obyvatelích podnítila nenávist s cílem získat mezi nimi podporu pro jejich revoluci,“ uvedl Li Jüan-chua.

Li sdělil, že podle historických záznamů „Rudé gardy území obléhaly a zapalovaly domy, zabavovaly peníze a vynucovali si přiznání prostřednictvím mučení. Bili a stříleli majitele polností a boháče, znásilňovali dcery a ženy obětí. Vykřikovali, že chtějí šířit rudý teror a pozabíjet všechny bohaté statkáře, zlou šlechtu a kontrarevolucionáře“.

„Kudykoliv Rudé gardy procházely, zanechávaly za sebou stopu krve a mrtvol,“ říká Li.

Profesor Li Jüan-chua se domnívá, že účelem financování zahraničních představení rudých oper, jakou je Jezero Chung-chu, je „podporovat pozitivní obraz komunismu a podporovat násilnou revoluci“.

„Je to produkt používaný k vymývání mozků,“ míní profesor Li.


Moderátor pořadu Čína bez cenzury Chris Chappel diskutuje s profesorem Clivem Hamiltonem o jeho knize „Tichá invaze". V knize autor popisuje, jak čínský režim tiše infiltruje všechny aspekty australské společnosti, od politických institucí přes média, obchod, univerzity až k náboženským organizacím. Profesor Hamilton také ukazuje cestu, jak tomuto vlivu vzdorovat.

Líbilo se vám video? Podpořte nás prosím jeho sdílením na sociálních sítích.



Článek byl redakčně zkrácen

Přeložil a upravil Milan Kajínek

Nezkrácený článek v angličtině

Čtěte také:

Čína bez cenzury: Párty, ze které čínští studenti nemohou odejít (video)


Kniha: Tichá invaze – o infiltraci Číny do australské společnosti a řízení země

Austrálie, Papua-Nová Guinea a Šalamounovy ostrovy vybudují internetovou síť bez kontroverzního Huawei

Čína bez cenzury: Jak si Čína kupuje australské politiky

Tajná zpráva odhalila ovlivňování australské politiky

Čína překvapena, že Australané neberou úplatky