Zvyšte si sebeúctu a s tím i zdraví a radost ze života

Zvyšte si sebeúctu a s tím i zdraví a radost ze života

Co si o sobě myslíte? Jakou hodnotu si přisuzujete? Pokud se potýkáte s pocitem nízkého sebevědomí, nejste v tom sami. I ti nejsebevědomější a navenek nejúspěšnější z nás zažívají někdy zdrcující pochybnosti o sobě samých.

Ventilovat pocity může být prospěšné, ale záleží na tom, jak to děláme

Ventilovat pocity může být prospěšné, ale záleží na tom, jak to děláme

Podělit se o své emoce snižuje stres, přičemž nás to zároveň sbližuje s lidmi, jimž své nitro otevřeme. Sdílení emocí online nám sice může pomoci cítit se v danou chvíli lépe a najít nějaké spojence, ale výsledky mohou být smíšené.

Nejpřehlíženějším faktorem pro vznik chorob jsou traumata z dětství

Nejpřehlíženějším faktorem pro vznik chorob jsou traumata z dětství

Nepříznivé zážitky z dětství (ACE, z anglického Adverse Childhood Experiences) jsou nejvíce přehlíženým rizikovým faktorem chronických a autoimunitních onemocnění. ACE jsou nevyřešená traumata z dětství, která mohou být fyzická, psychická nebo emocionální.

Nebyli jsme vždycky tak dobří jako teď. No a co? Nebičujte se za minulé chyby

Nebyli jsme vždycky tak dobří jako teď. No a co? Nebičujte se za minulé chyby

V naší kultuře se nyní děje něco hluboce znepokojivého. No, popravdě řečeno, děje se spousta hluboce znepokojivých věcí. Ale v centru naší toxické kultury je rychle metastazující a zhoubný pocit oprávněnosti. A konkrétně právo odsuzovat.


Jak poznat, kdy jste v životě zralí na změnu? Je to o připravenosti

Jak poznat, kdy jste v životě zralí na změnu? Je to o připravenosti

Představte si něco odvážného, co jste v životě udělali: obtížný rozhovor se sourozencem, ukončení příliš pohodlného, leč příliš toxického vztahu, odchod z práce, prodej vašeho prvního uměleckého díla, odbourání návyku (telefon, kouření, limonáda, sladkosti, alkohol), přiznání dlouho ukrývaného tajemství. Zeptejte se sami sebe, jak jste poznali, že nastal ten správný okamžik k činu?

Jak optimismus pomáhá dosahovat cílů za menšího stresu

Jak optimismus pomáhá dosahovat cílů za menšího stresu

Vypadá to, že optimismus pohání naše snahy při dosahování osobních cílů, a současně zvyšuje celkovou kvalitu doprovodných prožitků tím, že zvyšuje štěstí a umenšuje stres.

Děti, které se umí ovládat, bývají v dospělosti zdravější a vypadají mladší

Děti, které se umí ovládat, bývají v dospělosti zdravější a vypadají mladší

Vědci zjistili v nové studii, že lidé ve věku 45 let, kteří měli vyšší úroveň sebeovládání v dětství, stárli pomaleji, než jejich vrstevníci. Jejich těla a mozky byly zdravější a biologicky mladší, uvedli výzkumníci.

COVID-19: 6 způsobů, jak se zbavit úzkosti a posílit psychiku

COVID-19: 6 způsobů, jak se zbavit úzkosti a posílit psychiku

S neustálým přívalem negativních zpráv o pandemii koronaviru je snadné pociťovat úzkost a nejistotu. Jde o pochopitelnou reakci, protože jsme kvůli koronaviru museli změnit denní režim a epidemie ohrožuje náš pocit bezpečí.


  • 1
  • 2