Testován v terénu, připraven do ulic

2010 Ford SVT Raptor. (Foto se svolením Ford Motors Media)
2010 Ford SVT Raptor. (Foto se svolením Ford Motors Media)

Truck F-150 Raptor Ford je jedním z nejtvrdších off-road vozidel na světě.

Poblíž Borrego Springs v Kalifornii, ospalé vesnice, která leží nedaleko úpatí hory Santa Rosa, jsem měl po dobu dvou dní možnost Raptora prověřit.

Řídil jsem ho v místech, kam se bály vkročit i horské kozy, a jediné, co jsem mnohdy z kabiny viděl, byla modrá obloha, jak se Raptor přehoupával přes špičky kopců. Terén byl horký, špinavý, drsný – nic pro lidi se slabým srdcem. Když jsem se vyšplhal až na vrchol hřebenu, prostě jsem auto nasměroval z kopce a korigoval jeho kurz, zatímco mě vezl srázem dolů na pouštní podklad.

Podvozek. (Foto se svolením Ford Motors Media)
Prostorná kabina. (Foto se svolením Ford Motors Media)

Při poslední testovací jízdě mě inženýr od Fordu vyzval, ať zkusím Raptora prohnat po pouštním dně a vyzkoušet, jak rychle pojede. Pod jeho vedením, znalý trasy a se schopností navigace, se naše rychlost vyšplhala skoro ke 125 km/h, což z blízka dokumentoval vrtulník pořizující záznam události.

Mechanické vlastnosti: standardní 5,4 L 3ventilový V8 motor (volitelný 6,2 L 2ventilový) s přibližně 534 newtonmetry točivého momentu, elektronické Shift-on-the fly, jediné vnitřní zařízení pro absorpci nárazů, které je na trhu trucků k dispozici. Mohutné otřesy pomáhá kontrolovat přední odpružení se zdvihem 11,2 palců, zatímco unikátní zadní pružiny nabízejí zdvih 12,1 palců.

Exteriér: super kabina, o 7 palců širší karoserie než mají standardní F-150, maska chladiče ve stylu cihlové zdi, unikátní přední blatník a nárazník, krabicový vnější panel a kapota s funkčním odsávačem vzduchu.

Prostorná kabina. (Foto se svolením Ford Motors Media)
Podvozek. (Foto se svolením Ford Motors Media)

Interiér: komfortní tkaninou / kůží-lemovaný předek a elektronicky nastavitelné přední sedadlo řidiče, kůží potažený volant se středovou značkou a ovládacími tlačítky v dosahu palců. Na centrální konzoli najdeme veškerá pomocná tlačítka pro přídavné osvětlení a příslušenství.

Motor: 5,4 L V8 FFV Engine. Elektronická 6stupňová automatická převodovka. XLT 133palcový rozvor podvozku.

Spotřeba 16 litrů / 100 km ve městě a 13 při jízdě po dálnici. Standardní cena je 38 020 dolarů.

Když jsem poslední den jel auto vrátit do San Diega, zastavil jsem se ve fast foodu na jednoho rychlého burgera. Když jsem se vracel, zjistil jsem, že okolo Raptora stojí skupinka mladých lidí. Nejspíš tu probíhala nějaká školní řečnická soutěž a tihle mladíci teď zrovna měli pauzu na oběd. Poslouchal jsem, co si povídají a evidentně byli ohromeni. Jen početné troubení nedaleko stojícího školního autobusu a následné vyhubování od trenéra je dostalo zpátky do sedaček.

Raptor je prostě skvělý vůz a to je bez diskuze.

Sloupky o autech, které píše Durhl Caussey, mají své fanoušky po celém světě. Autor je k zastižení na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .

Article in English