Analýza: Jak američtí čtenáři hodnotili předpojatost mediálních domů AP, BBC, Epoch Times a dalších

Analýza společnosti AllSides: V září jsme zveřejnili průzkum „Blind Bias“ ze srpna 2020, v němž přes 2 000 lidí napříč politickým spektrem hodnotilo „nakloněnost“ pěti různých mediálních domů. Respondentům bylo umožněno vidět pouze obsah zpráv, bez uvedení jména mediálního domu či autora. Níže uvádíme výsledky dat, které jsme získali, a jejich vizualizaci.

V průzkumu Blind Bias se ptáme lidí na jejich vlastní politické preference (levice, naklonění vlevo, střed, naklonění vpravo nebo pravice) a poté jim prezentujeme obsah mediálních domů. Ukazujeme jim větší množství titulků z prvních stránek a několik prvních odstavců dvou vybraných článků z každého média, bez toho, aniž by měli možnost identifikovat médium. Poté se jich ptáme na názor, ke kterému spektru se dle nich mediální dům kloní. Více zde…

Jak hodnotili mediální domy lidé napříč všemi skupinami (normalizovaná data)

The Epoch Times: Většina respondentů hodnotí The Epoch Times jako středové médium

Téměř 65 % respondentů hodnotilo The Epoch Times jako médium, jehož obsah je vyvážený (středový). Do léta 2020 jsme toto médium hodnotili jako pravicové. Výsledek nového průzkumu pobídl editorial k revizi Epoch Times, na jehož základě tým AllSides došel k obecnému závěru, že obsah média je nakloněný vpravo.

I když styl psaní Epoch Times je převážně středový, rozhodli jsme se jej označit jako nakloněný pravici z toho důvodu, že výběr témat je nakloněný pravicově a významné procento článků ukazuje konzervativce v pozitivnějším světle a levici v negativnějším světle.


Reakce Epoch Times na článek Jana Žabky, publikovaný na webu Hlidacipes.org

(4. prosince 2020) V reakci na článek redaktora Jana Žabky napsaný pro webové stránky Hlidacipes.org o deníku The Epoch Times, zveřejňuje redakční rada české redakce deníku tiskové prohlášení.

Pan Jan Žabka uvádí jako zdroj jednoho ze svých tvrzení článek zveřejněný na stránkách deníku The New York Times. Autor tohoto článku, redaktor Kevin Roos, nepředložil pro svá tvrzení žádné důkazy. Přesto tvrdí, že deník The Epoch Times používal SW a boty a falešné lajky atd. k vytvoření jednoho „z největších a nejautoritativnějších médií na světě“.

Obvinění nedoložil ani redaktor Hlídacího psa, Jan Žabka. Pouze opsal nepodložená tvrzení Kevina Roose a prezentoval je jako „fakta“. Více zde…


8měsíční „vyšetřování“ deníku Epoch Times listem New York Times: Málo faktů, mnoho zaujatosti

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je gettyimages-94123770-1200x762-900x500.jpg.

(27. října 2020) Deník The New York Times 24. října zveřejnil článek technologického publicisty Kevina Roose o deníku The Epoch Times. Článek byl otištěn na titulní stránce nedělního vydání NY Times dne 25. října 2020.

Roose pracoval na tomto článku o Epoch Times nejméně osm měsíců. Výsledek je však zklamáním. Místo toho, aby se pokusil spravedlivě vykreslit The Epoch Times jako vzestupující mediální výstup, se Roose uchyluje k faktickým chybám, narážkám a zkreslením, ve snaze pošpinit konkurenční mediální výstup.

Kromě toho v předchozích komentářích o Epoch Times publikovaných na sociálních sítích Roosem a publicistou New York Times Benem Smithem (který přispěl k Rooseovu článku), diskutují o společném úsilí vynaloženém proti Epoch Times, což vyvolává otázky ohledně záměru pro vytvoření tohoto článku (viz níže v části „Osobní zkreslení“).

Jádrem článku je zjevná nespokojenost New York Times se skutečností, že se Epoch Times stal – podle vlastních slov New York Times – „jedním z nejmocnějších digitálních vydavatelů v zemi“. Tento článek mohl být snadno napsán jako příběh o úspěchu skupiny čínských Američanů, kteří si váží Prvního dodatku* a uspěli při rozvoji velkého nezávislého mediálního výstupu.

Místo toho Roose užívá slova jako „utajený“ a pokouší se nás spojit s nepříbuzným médiem, aby zpochybnil kvalitu naší oceněné žurnalistiky.


Twitter a Facebook zaútočili na svobodu tisku

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je twitter-a-facebook-zautocili-na-svobodu-tisku.jpg.

(20. října 2020) Facebook a Twitter podnikly mimořádné kroky proti listu New York Post ve spojitosti s článkem o synovi bývalého viceprezidenta Joe Bidena. Je to poprvé, co společnosti v oblasti sociálních médií přímo zasáhly proti novinovému článku významného amerického vydavatele. Akce Facebooku a Twitteru se jeví jako svévolná, nekonzistentní a bez dobrého důvodu.

Facebook Twitter podnikly mimořádné kroky proti listu New York Post ve spojitosti s článkem o synovi bývalého viceprezidenta Joe Bidena.

Je to poprvé, co společnosti v oblasti sociálních médií přímo zasáhly proti novinovému článku významného amerického vydavatele (New York Post je mezi prvními pěti vydávanými novinami).

Akce Facebooku a Twitteru se jeví jako svévolná, nekonzistentní a bez dobrého důvodu. Více zde…


Epoch Media Group (EMG) se ohrazuje proti falešnému tvrzení Facebooku, že je EMG spojena se společností BL

Shrnutí

(23. prosince 2019) Došlo k rozsáhlému šíření zpráv o zastavení stránek BL na Facebooku kvůli údajné neautentické aktivitě. The BL (The Beauty of Life, About Us) a její aktivity byly vylíčeny jako součást činnosti Epoch Media Group (EMG) a činnost společnosti přidružené k The Epoch Times. To je naprosto nepravdivé. Společnost EMG nebyla nikdy přidružena k BL a není zapojena do činnosti BL, ani nepodporuje chování BL, o kterém se tvrdí, že se na něm EMG podílí. V době psaní článku nejsou akce EMG ovlivněny kroky Facebooku proti stránkám BL.

Situaci komplikuje skutečnost, že BL je spojena s nezávislou společností Đại Kỷ Nguyên (Vietnamese Epoch Times, VET), se kterou byla společnost EMG v říjnu 2018 nucena přerušit vazby. Jasné oddělení projektů VET a BL od EMG ilustruje fakt, že YouTube nedávno pozastavil kanály VET a BL na příkaz hongkongské pobočky The Epoch Times, z důvodu opakovaného porušování autorských práv.

Níže uvádíme některé podrobnosti k této situaci, aby je zúčastněné strany mohly samy posoudit. Je velmi nešťastné, že po dobu několika let zástupci Facebooku nekomunikují se zaměstnanci EMG. Protože jsme strávili několik let vynakládáním velkých prostředků na sociální síti Facebook, chceme s Facebookem mít dobrý vztah. více zde (v angličtině)


Facebook chybně spojuje skupiny Epoch Media Group s BL

(20. prosince 2019) Facebook prohlásil, že odstranil účty provozované webovou stránkou BL, které jsou propojeny se skupinou Epoch Media Group. Při vytváření takového spojení se mýlí. Facebook nekontaktoval Epoch Media Group před tím, než uvedl, že existuje vztah mezi Epoch Media Group a BL.s
Ve svém prohlášení zveřejněném na svých webových stránkách Facebook uvádí, že: „Odstranil 610 účtů, 89 facebookových stránek, 156 skupin a 72 účtů Instagramu, které pocházejí z Vietnamu a USA a zaměřují se primárně na USA a některé vietnamsky, španělsky a čínsky mluvící publikum po celém světě. Tato činnost se primárně zaměřila na mediální společnost The BL, americkou mediální společnost a její Stránky, které provozovali jednotlivci v USA a Vietnamu.“

Prohlášení dále říká: „Ačkoli se lidé za touto sítí pokusili skrýt svou identitu a koordinaci, naše vyšetřování tuto aktivitu spojilo s Epoch Media Group, americkou mediální organizací se sídlem v USA a jednotlivci ve Vietnamu, kteří jednají jejím jménem.“

Epoch Media Group nemá žádné spojení s webem BL.

Mediální společnosti Epoch Times a BL nejsou propojené. BL byla založena bývalým zaměstnancem a zaměstnanci některých z našich bývalých zaměstnanců. To, že někteří z našich bývalých zaměstnanců pracují pro BL, však není důkazem souvislosti mezi oběma organizacemi… více zde (v angličtině)


Maskovaní vetřelci zapálili tiskárnu deníku Epoch Times v Hongkongu

(19. listopadu 2019) Čtyři maskovaní vetřelci oblečení v černém zapálili tiskařský stroj hongkongské redakce deníku The Epoch Times v časných ranních hodinách 19. listopadu 2019. Jedná se o čtvrtý útok na tiskařské zařízení od jeho zprovoznění před více než deseti lety. Útok žhářů je považován za poslední příklad úsilí čínské komunistické strany o umlčení listu The Epoch Times… více zde


Newyorská redakce deníku Epoch Times spustila digitální předplatné

Vážení čtenáři, média v Americe rozdělují náš národ protlačováním falešných narativů a překrucováním faktů. Pravdivé zpravodajství bez skrytých agend nebo vlivu podniků je dnes důležitější než kdykoliv předtím. Vážíme si všech reakcí, které nám posíláte a jimiž oceňujete náš tradiční přístup ke zpravodajství. Náš tým neúnavně pracuje na tom, aby vám poskytoval nejlepší žurnalistiku založenou na Pravdě a tradici.

Kvůli naší práci jsme byli napadáni „staršími médii“. Tato média se snaží udržet kontrolu nad tím, aby Američané věřili určitým narativům, a kontrolovat, jaké informace budou divákům předkládány. Ve stejné době ovládá trh pět největších digitálních reklamních společností, přes které proudí téměř 75 procent veškerého digitálního příjmu. Díky tomu je pro jednotlivé webové stránky velmi obtížné prosperovat pouze na základě reklamy… více zde


Stanovisko The Epoch Times v reakci na příběhy NBC News o Facebooku

(23. srpna 2019) Překvapilo nás, když jsme se dozvěděli z mediálních zpráv, že Facebook zablokoval možnost Epoch Times inzerovat předplatné tištěných vydání. Zdá se, že se jedná o reakci na zprávy NBC News o nás.

Navzdory obrovskému politickému spiknutí „temných peněz“ údajně uváděnému ve zprávách NBC News je realita mnohem jednodušší. The Epoch Times provozuje velmi populární digitální marketingovou kampaň pro naše předplatné tištěných novin. Ve video-reklamách diskutujeme o redakčním a publicistickém obsahu The Epoch Times a povzbuzujeme lidi, aby se přihlásili k odběru našich novinových výtisků.

Facebook má specifická pravidla pro reklamu, která vyžadují, aby každý – včetně vydavatelů, jako je The Epoch Times – označil obsah jako politickou reklamu, pokud se dotýká sociálních otázek nebo politiky, což nějaké zprávy přirozeně obsahují. Mnoho dalších médií provozuje reklamní kampaně na Facebooku na svůj obsah a produkty ve stejné kategorii.

Například kliknutím sem zobrazíte reklamy na Facebooku od The New York Times v této kategorii.

A kliknutím sem zobrazíte reklamy na Facebooku od CNN v této kategorii.

Facebook v červenci 2019 zablokoval naši možnost inzerovat na naší hlavní stránce Epoch Times a přes několik žádostí o vysvětlení nám neposkytl pro své kroky odůvodnění. Nemáme důvod se domnívat, že tak bylo učiněno kvůli obsahu reklam, protože všechny byly schváleny společností Facebook… více zde (v angličtině)


Odpověď The Epoch Times na nevhodné otázky společnosti NBC News

(20. června 2019) Vážení čtenáři, minulý týden kontaktovali americkou pobočku The Epoch Times dva novináři společnosti NBC s řadou velmi nevhodných otázek. Reportéři NBC se dotazovali na náboženskou víru některých našich zaměstnanců ve snaze diskreditovat jejich přesvědčení a zaútočit na naši žurnalistickou práci na základě osobních názorů, a nikoliv na základě objektivní analýzy. Dokonce vyhledávali informace o soukromém životě našich zaměstnanců. V odpovědi NBC tímto otevřeným dopisem obhajujeme nejenom naše noviny, ale také samotnou žurnalistku, svobodu tisku a svobodu vyznání… více zde


Proč jsou reportáže MSNBC o The Epoch Times učebnicovým příkladem Fake News

Vážení čtenáři, jak víte, The Epoch Times je nezávislá zpravodajská organizace, která se věnuje pravdivému podávání zpráv. Díky vaší podpoře jsme nyní nejrychleji rostoucími novinami v USA. Zdá se však, že ne každý je nadšený naším růstem a odhodláním obnovit čestnou žurnalistiku.

20. srpna věnovaly NBC News a MSNBC velké množství času snahám The Epoch Times diskreditovat. My v The Epoch Times jsme byli sami překvapeni, když jsme byli svědky toho, co se zdá být novým minimem, k němuž jsou média ochotna se snížit ve snaze potlačovat hlasy, se kterými nesouhlasí… více zde (v angličtině)


NBC News opakuje propagandu Čínské komunistické strany v článku o Epoch Times

(20. srpna 2019) Pozorujíc úspěch The Epoch Times nejrychleji rostoucích amerických novin v USA, vydala společnost NBC News útočný článek plný nepřesností, do očí bijících chyb a zkreslení. Například NBC News nesprávně charakterizuje naši kampaň pro předplatné našich tištěných vydání. V červnu jsme společnosti NBC News poskytli prohlášení, abychom to objasnili, ale rozhodli se je ignorovat – v rozporu se zavedenými novinářskými postupy a praxí.

Zatímco The Epoch Times přinášel přední zpravodajství o opatřeních, která provedli úředníci Obamovy administrativy, se záměrem monitorovat prezidentskou kampaň D. Trumpa během voleb v roce 2016, NBC News odmítala sledovat ověřitelné důkazy a jednoduše zpravodajství odmítla jako „konspirační teorii“. A toto uvádí médium, které uvádělo americkou veřejnost více než dva roky v omyl nepravdivými tvrzeními, že prezident Donald Trump uzavřel dohodu s Ruskem, aby zvítězil ve volbách v roce 2016… více zde (v angličtině)


Dopis našim čtenářům týkající se zprávy publikované serverem Buzzfeed o Epoch Times

(23. října 2018) 22. října 2018 o nás server BuzzFeed publikoval článek. Tato skutečnost nám poskytla možnost objasnit našim čtenářům, přátelům, partnerům a společnosti jako celku náš redakční přístup. Ačkoliv se domníváme, že nejlepším způsobem, jak jej poznat, je jednoduše navštívit naše webové stránky a začíst se do článků, přesto zde publikujeme několik našich myšlenek k této věci… více zde