Po zavedení sankcí ze strany Evropské unie a kritice čínského režimu ze strany západních společností zahájila Čína represivní kampaň proti některým podnikům. Státní média, celebrity a uživatelé on-line médií se mimo jiné zaměřili na módní skupinu H&M a sportovní značky Adidas a Nike.
Spouštěčem byla kritika západních společností a zemí ohledně porušování lidských práv vůči ujgurskému etniku v provincii Sin-ťiang a dalším menšinám v Číně.
Čínská severozápadní provincie Sin-ťiang je jednou z nejdůležitějších oblastí produkce bavlny na světě. Tato oblast také zásobuje mnohé západní společnosti. Protože se objevily zprávy o nucené práci na bavlnových plantážích v ujgurské oblasti, následovala kritická prohlášení západních koncernů.
Poté, co Evropská unie v pondělí uvalila na některé čínské funkcionáře sankce za porušování lidských práv, odpověděl Peking sankcemi proti několika Evropanům.
Společnost H&M byla bojkotována některými čínskými on-line prodejnami. Čínské televizní hvězdy Wang I-po a Tchan Sung-jün oznámily, že ukončují reklamní partnerství se sportovním výrobcem Nike. Hongkonská hvězda Eason Čchan zase vypověděla spolupráci s firmou Adidas. Někteří další herci a popové hvězdy také ukončili smlouvy se značkami jako Converse a Calvin Klein.
Čínská státní média ve středu obvinila společnost H&M, která odmítla nakupovat a zpracovávat bavlnu z oblasti Sin-ťiangu ze „lží“ a „postranních úmyslů“. H&M oznámila, že nereprezentuje „žádný politický postoj“ a bude nadále prosazovat dlouhodobé investice v Číně.
Z původního článku německé redakce deníku The Epoch Times přeložila G. K.