Společnost Disney údajně uvažuje o obsazení herečky Ayo Edebiri do hlavní role ve filmu Piráti z Karibiku 6, kde by měla nahradit ikonickou postavu Johnnyho Deppa, kapitána Jacka Sparrowa. Edebiri, která čerstvě získala Emmy a Zlatý glóbus za roli v seriálu Medvěd, je zvažována pro roli Anny, která je údajně založena na historické postavě Anny Bonny, pirátce ze 17. století, jak se uvádí v příspěvku na X.
Tato zpráva vyvolala nespokojenost některých fanoušků série. Elon Musk, generální ředitel společnosti Tesla, vyjádřil svou nespokojenost s rozhodnutím společnosti Disney retweetnutím příspěvku s komentářem „Disney na houby“.
Kritici potenciálního obsazení poukazovali na nesrovnalosti mezi historickým vyobrazením Anny Bonny jako světlovlasé Irky se světlou pletí a nigerijským původem paní Edebiri. Někteří obviňovali společnost Disney z „blackwashingu“ historických postav kavkazského původu.
Podobně se vyjádřili i někteří další, kteří projevili zklamání nad výběrem herců a uvedli obavy o historickou přesnost. Jeden z uživatelů X kritizoval rozhodnutí společnosti Disney o obsazení, označil je za „politiku Wakandy“ a zpochybnil jejich ztvárnění černošských postav v historických rolích.
Deník Epoch Times požádal společnost Disney o vyjádření.
Johnny Depp, který v sérii ztvárnil kapitána Jacka Sparrowa, byl v roce 2020 z dalších dílů vyřazen kvůli obvinění z domácího násilí ze strany své bývalé manželky Amber Heardové. Následně Depp podal proti Heardové žalobu za pomluvu, během níž se pozastavil nad rozhodnutím společnosti Disney ukončit jeho účast ve franšíze. Zdůraznil svůj vklad do postavy kapitána Jacka Sparrowa a vyjádřil zmatení nad náhlým rozhodnutím společnosti Disney, když porotě řekl: „Kapitán Jack Sparrow byla postava, kterou jsem budoval od základů a byla něčím, do čeho jsem vložil hodně – do postav vkládáte hodně sebe.“ Dále uvedl, že se mu nepodařilo dosáhnout toho, aby se jeho postava stala součástí filmu. Přestože Depp žalobu za pomluvu vyhrál, studio ho do role kapitána Jacka Sparrowa nevrátilo.
Společnost Disney přiznává, že její zásady poškozují prodej
V nedávném sdělení investorům společnost Disney zdůraznila možné rozdíly mezi svou nabídkou a očekáváním diváků a zdůraznila možné dopady na své finanční výsledky. Čtvrtletní finanční zpráva společnosti, která se uzavírá v září, otevřeně přiznává problémy, které představuje „nesoulad s vkusem a preferencemi veřejnosti a spotřebitelů v oblasti zábavy“.
Toto prohlášení přichází v době, kdy společnost Disney stále bojuje o přízeň diváků, o čemž svědčí řada významných filmových premiér, které údajně přinesly ztráty v celkové výši jedné miliardy dolarů.
Nové zpracování Sněhurky za 330 milionů dolarů se potýkalo s neúspěchem, když bylo jeho uvedení do kin o rok odloženo. Toto rozhodnutí přišlo v důsledku kontroverzních výroků hlavní herečky Rachel Zeglerové na adresu původního filmu z roku 1937 a jejího slibu, že remake bude progresivnější.
Předkládaná hlášení společnosti Komise pro cenné papíry (SEC) slouží jako důležitý nástroj pro investory, analytiky a regulační orgány, který poskytuje přehled o provozní výkonnosti společnosti. V tomto podání společnost Disney zdůraznila, že pro její úspěch hraje zásadní roli důsledná tvorba poutavého obsahu.
Zpráva upozorňuje, že pokud nemá tvůrčí úsilí dostatečný ohlas u spotřebitelů, nevyhnutelně to ovlivňuje ziskovost. Nedávné zapojení společnosti Disney do různých politických kontroverzí ještě více prohloubilo obavy některých rodičů a spotřebitelů, protože zdůraznilo vnímaný nesoulad mezi hodnotami značky a jejich vlastními hodnotami.
Za zmínku stojí Disneyho hlasitý odpor proti zákonu o právech rodičů floridského guvernéra Rona DeSantise, který kritici nazývají „Neříkej gay“ a který zakazuje zařazovat sexuální a genderovou výchovu do osnov základních škol. Navzdory odporu společnost vytrvale vydává obsah, který je veden jejím ideologickým postojem.
Přestože generální ředitel Bob Iger v září slíbil, že zmírní zapletení společnosti do kulturních debat, slibované utišení kontroverzí se zatím nedostavilo.
Senátor Ted Cruz v reakci na zveřejnění informací společnosti Disney vyjádřil v nedávném díle svého podcastu Verdict údiv. Přiznání nesouladu mezi produkty společnosti Disney a náladami spotřebitelů označil za důkaz značných finančních ztrát, které vznikly v důsledku nedávných progresivních iniciativ.
Cruz argumentoval, že Disney se drží přísloví „go woke, go broke”, a vyjádřil politování nad vnímaným odklonem od odkazu samotného Walta Disneyho. Naznačil, že zahrnutí těchto obav do oznámení odráží rozsah očekávaných ztrát a preventivně chrání společnost před případnými soudními spory ze strany investorů, kteří by mohli obvinit vedení, že upřednostňuje politiku probuzení před ziskovostí.
Článek původně vyšel na stránkách americké redakce Epoch Times.