Komentář
Když jsem jako členka školní rady v Ramona Unified School District v okrese San Diego poprvé četla osnovy pro etnická studia v Santa Aně, vyvolalo to ve mně vzpomínky na mé dětství, kdy jsem vyrůstala v Sovětském svazu.
Komunistický slovník, který si pamatuji z doby svého života v SSSR, obsahoval osvobození, útlak, utlačovatel a utlačovaní, třídní boj, solidarita, hegemonie, sionismus, imperialismus, kolonialismus a kolektiv, stejně jako fráze očerňující kapitalismus a sionismus (hnutí za vytvoření a udržení židovského etnonáboženského státu), vykreslující kapitalisty jako utlačovatele a dělnickou třídu jako utlačovanou a zobrazující kapitalisty, Izrael a Západ jako nepřátele.
Tato slova byla nedílnou součástí sovětské komunistické propagandy. Tato slova jsou také nedílnou součástí učebních osnov Osvobozeného etnika – poznala jsem je okamžitě. Byla tak známá a všudypřítomná v celém kurzu, a to v takové míře, s jakou jsem se od doby, kdy jsem žila v Sovětském svazu v 70. a 80. letech, nikdy nesetkala. Rodilí Američané hrubě podceňují závažnost komunismu a marxismu. Jeho paralely s osvobozenými etnickými studiemi jsou však ohromující a osobně znepokojující.
Etnická studia byla původně vytvořena jako další nádoba, která měla spolu s DEI (diverzita, rovnost a inkluze) a CRT (kritická rasová teorie) přinést do škol marxismus a začlenit komunistickou ideologii do vzdělávání. A zatímco DEI a CRT nejsou ve školách povinné, předmět Etnická studia je státem Kalifornie nařízen.
Etnická studia mohou být trojským koněm komunismu, pokud jim nebudeme věnovat pozornost, a musíme být velmi ostražití, abychom škodlivé prvky vyřadili. Nevyučujeme ve vzduchoprázdnu. Děti nakonec tyto koncepty rozšíří po celé Kalifornii a Spojených státech.
Jen v Kalifornii existuje nespočet příkladů „osvobozených“, zpolitizovaných učebních osnov. Osvobozené učební osnovy nadále rozdělují studenty do rolí utlačovatelů a obětí, což je typické pro marxismus. V okresech Alameda, Santa Clara a San Mateo se studenti učí, že jejich vlastní fyzické a vnitřní charakteristiky, jako je barva pleti, pohlaví, duševní zdraví, sexualita a tělesná velikost, z nich dělají utlačovatele nebo oběti, dobré nebo špatné studenty.
Učí se, že toto určení nezmění ani činy, ani slova a že neexistuje možnost přecházet mezi kategoriemi, čímž je studentům odebrána veškerá osobní volnost. Studenti se také učí, že kapitalismus způsobuje rasismus a udržuje nadvládu bílé rasy.
Školní obvod Santa Ana Unified School District byl zažalován Ligou proti hanobení, Centrem Louise D. Brandeise pro lidská práva a Americkým židovským výborem za údajně antisemitské kurzy etnických studií, které vycházejí z učebních osnov „Osvobození“.
Vzpomínám si na odlidštěný sovětský systém. Vzpomínám si na krutost, zastrašování, neúctu k lidskému životu, opovrhování důstojností a normalizované opovržení a neúctu. Lidé žili v neustálém strachu ze státu. Školy učily děti, že není žádný Bůh, že Bůh neexistuje. Nic nebylo svaté. Morálka a hodnoty byly relativní. Protože neexistoval Bůh, neexistovala ve společnosti ani morálka a soucit. Vládní politika byla skrytě antisemitská, což se dotklo i mé židovské rodiny.
Průměrný sovětský člověk byl mstivý, manipulativní, nelítostný, bezohledný a nemorální. Neexistoval žádný manželský slib – jen dva podpisy na vládním formuláři o uzavření manželství. Jaký to mělo smysl? Sliby stejně nic neznamenaly. Občané a vláda se navzájem podváděli na každém kroku. Lhaní, podvádění a krádeže byly považovány za chytré kroky, jak se prosadit. Poctiví a čestní lidé byli považováni za idioty a ztroskotance. Nikdo si navzájem nevěřil a nedůvěřoval. A lidé to považovali za normální, protože nikdo neznal nic jiného. SSSR byl říší zla, která byla nejlépe známá svou ekonomickou neschopností, ateismem a fádností.
A tohle všechno by se k nám mohlo dostat díky etnickým studiím, pokud si nedáme pozor. Osvobozená etnická studia jsou zástěrkou marxistických či komunistických ideologií. Používá stejné pojmy, slovník a filozofii.
Výuka marxismu ve školách je zakázána zákonem o vzdělávání a právníci, kteří prověřovali tento druh učebních osnov pro školské obvody, buď s marxismem souhlasí, nebo marxistické koncepty neznají. Pochybuji, že četli Komunistický manifest nebo že vyrostli v komunistické zemi. Já jsem prošla obojím.
Na vlastní oči jsem viděla, co komunismus s lidmi dělá. Viděla jsem, jak kazí lidské duše. Sama jsem ho prožila. Už nikdy více. A znovu už nikdy více.
U vchodu do Národního archivu je napsáno „Cenou za svobodu je věčná bdělost“.
Názory vyjádřené v tomto článku jsou názory autora a nemusí nutně odrážet názory The Epoch Times.
–ete–