V nedávné době zveřejnilo současně 23 tchajwanských internetových médií článek kritizující vládu prezidentky Tsai Ing-wen. Zpráva pocházela z Kanceláře pro tchajwanské záležitosti, kterou provozuje Komunistická strana Číny, což vzbudilo obavy veřejnosti ohledně infiltrace čínského režimu do místních médií.
Infiltrační taktiky, které jsou zároveň tajné i otevřené, lze rozdělit do čtyř kategorií. Mezi nimi je pro nezávislé zpravodajství nejvíce nebezpečné a v praxi nejvíce účinné vybudování informačního dodavatelského řetězce prostřednictvím Sjednoceného fronty obchodů PR společností, které ovlivňují tchajwanská média.
Mezinárodní nevládní organizace Reportéři bez hranic umístila Tchaj-wan ve svém žebříčku svobody tisku z roku 2019 na druhé nejlepší místo ve svobodě tisku v Asii. Tchaj-wan předběhla pouze Jižní Korea. V posledních letech však čínský režim využil otevřené mechanismy svobodného tisku na Tchaj-wanu, aby ovlivnil směr mediálního pokrývání událostí na Tchaj-wanu, což následně ovlivnilo veřejné vnímání čínského režimu mezi obyvateli Tchaj-wanu.
Kromě známých metod podplácení médií reklamami a pozvánek novinářů k návštěvě Číny využila komunistická strana v posledních letech také PR agentury, aby s jejich pomocí komplexně ovlivňovala tchajwanská média a posílila rozsah své politiky “sjednocené fronty” v zahraničí.
Rovněž došlo ke kontrole subjektů veřejné správy.
Metoda 1: Přímé ovládání médií a uplácení prostřednictvím reklamy
Metoda 2: Pozvání tchajwanských novinářů do Číny a jejich ovlivňování peněžitými odměnami
Metoda 3: Vytvoření řetězu Spojené informační fronty prostřednictvím PR společností
Metoda 4: Kontrola obsahu vysílání ve veřejných institucích
Podrobný popis naleznete v původním článku newyorské redakce The Epoch Times
Přeložil a upravil Milan Kajínek