Čínská komunistická strana přivádí cenzuru, dohled a propagandu v systému on-line na nebývalé úrovně. Alespoň to říkají Reportéři bez hranic ve své nejnovější zprávě.

V Asii se podle nich „šíří virus dezinformací a hlavním viníkem je Čína“. Výroční zpráva Reportérů bez hranic (RSF) se zabývá situací svobody tisku po celém světě.

S odkazem na situaci v Číně RSF potvrzují, že státní propaganda čínské komunistické strany dosáhla od koronavirové krize „nebývalých rozměrů“.


„Celý asijský kontinent je kontaminován virem mediální cenzury a mediálního dohledu, což je velmi, velmi nebezpečné,“ uvedl Cedric Alviani, vedoucí východoasijské kanceláře RSF.

RSF dále vysvětluje, že s výjimkou Tchaj-wanu, Japonska, Jižní Koreje a Mongolska jsou všechny ostatní asijské země pod tlakem, aby změnily své zpravodajství o viru v souladu s požadavky čínského režimu. Čína dokonce nabízí pomoc zemím cenzurovat jejich vlastní novináře.

„Čínský režim poskytuje nejen návrhy předpisů a materiály pro zavádění dohledu, ale také finančně podporuje autoritářské státy, aby mohly lépe kontrolovat média,“ říká Alviani a dodává, že země, které se před dvaceti lety zasazovaly o demokracii, dnes navazují partnerství s komunistickou stranou.

Čína investovala v Asii řadu let a Komunistická strana Číny si vytvořila se sousedními zeměmi hluboké vazby, a to na úrovni politické i ekonomické, aby rozšířila svůj vliv.

Například v Kambodži financoval čínský režim výstavbu 70 % silnic a mostů.


Knižní tip Epoch Times
Devět komentářů ke komunistické straně mapuje děsivou historii Komunistické strany Číny. Iniciovala hnutí, díky kterému vystoupilo ze „strany“ a jejích přidružených organizací již přes 300 milionů Číňanů. Zakoupíte na našem E-shopu.


Ředitelka mezinárodní organizace Reportéři bez hranic říká, skutečné demokracie by měly využít demokratické síly k tomu, aby se postavily proti propagandě diktatury. Měly by také zveřejňovat příklady toho, jak se vypořádat s vměšováním čínského komunistického režimu do záležitostí demokratických zemí.

původního článku německé redakce deníku The Epoch Times přeložila G. K.

Původní video-reportáž německé redakce televize NTD