TCHAJ-PEJ, Tchaj-wan Tchajwanská asociace univerzitních profesorů vyzvala ostrovní vládu, aby přestala používat veřejné prostředky na placení předplatného pro místní propekingská média.

Nezisková organizace, založená v roce 1990, k tomu naléhavě vyzvala vládu během tiskové konference v Tchaj-peji 29. července 2019.

Lai Chen-chang, bývalý zákonodárce a současný předseda asociace, poukázal na to, že mnoho vládních agentur, stejně jako vládou vlastněných nebo provozovaných společností, si předplácejí pekingský deník China Times. Noviny a časopisy se obvykle kupují proto, aby si je zákazníci nebo hosté, kteří navštíví jejich kanceláře, mohli prohlížet.

Podle pana Lai Chen-changa mezi společnosti, které si China Times předplácejí, patří například Chunghwa Telecom, největší poskytovatel telekomunikací na ostrově, Chunghwa Post, tchajwanský oficiální poskytovatel poštovních služeb, Bank of Taiwan, místní komerční banka, Taiwan Power, poskytovatel elektřiny, a oddělení ministerstva spravující motorová vozidla městské správy.

Majitel společnosti China Times projevil jasný propekingský postoj prostřednictvím jiných médií, která vlastní, dodal Lai.

Huang Ching-jang, emeritní profesorka na katedře biochemické vědy a technologie na Národní tchajwanské univerzitě, varovala, že „rudá média“ jsou hrozbou pro tchajwanskou svobodnou společnost. „Nechceme falešné zprávy z pročínských mediálních výstupů,” uvedla Lai podle deníku taipeitimes.com.

Podrobnější reportáž o situaci naleznete v původním článku na stránkách newyorské redakce deníku The Epoch Times

Článek přeložil a upravil Milan Kajínek

Čtěte také:

Čtyři způsoby infiltrace Číny do tchajwanských médií

Vážení čtenáři, nenechte si ujít to nejlepší z Epoch Times! Přihlašte se k našemu Newsletteru.