Florentinská umělkyně Alessandra Marrucchiová pokračuje v tradici umělců, jejichž rodokmen lze vysledovat přímo k proslulému francouzskému malíři a sochaři Jeanu-Léonu Gérômovi (1824-1904).
Za použití těchto starých výtvarných technik získala řadu ocenění, včetně druhého místa v kategorii portrétů bez zakázky v soutěži „The Portrait Society of America’s 2021 Members Only Competition“ za obraz „Autoportrét s perlovou náušnicí“ a nejnověji za stejný obraz získala ocenění za vynikající techniku na „The Sixth NTD International Figure Painting Competition (NIFPC)“. NTD, New Tang Dynasty, je sesterským médiem The Epoch Times.
Marrucchiová věří, že umělci mají povinnost předávat své dovednosti dál, jinak přijdeme o umělecké tradice. Je vděčná za ty, kteří ji učili v době, kdy moderní umění začalo zastiňovat umění realistické.
Učení se tradičnímu umění
Před padesáti lety se Marrucchiová toužila naučit tradiční figurální a portrétní malbě v italské Florencii. Pozoruhodné však bylo, že těžko hledala učitele. Moderní a abstraktní malba začala nahrazovat osvědčené malířské tradice a málo lidí učilo i základní malířské techniky, vysvětlila v jednom rozhovoru. Pak objevila Studio Simi, ateliér založený malířem a sochařem Filadelfem Simim (1849-1923) v roce 1886.
Ve své době byl Simi slavný, studoval umění ve Florencii a čtyři roky strávil také v Paříži, kde navštěvoval ateliér proslulého umělce Gérôma. Gérôme v té době vyučoval na městské škole krásných umění (Ecole des Beaux-Arts) malířský styl 19. století, známý jako akademické umění. Akademický styl zahrnuje prvky neoklasicistního a romantického umění.
Simi předal své umělecké znalosti svým dětem, Renzovi a Nerině. Nerina zasvětila svůj život výuce tradičních výtvarných technik další generaci umělců studia Simi. Učit se od ní jezdili umělci z celého světa.
Šest let se učila Nerina Marrucchiová ve Studiu Simi, kde studenti vytvářeli všechna díla přímo ze života a používali ateliérové modely. Nerina svým studentům říkala: „Pamatujte si, že já jsem váš průvodce, příroda je váš učitel“.
Marrucchiová vysvětlila, že první tři roky studenti pracovali pouze s uhlem, než mohli přejít k olejomalbě. Dopoledne kreslili podle nahého modelu a odpoledne vytvářeli portréty také podle ateliérových modelů.
V ranní třídě se dva týdny studovala stejná póza, aby se skutečně pochopila anatomie, pozorovaly se nejmenší detaily a rozvíjela se koordinace očí a rukou umělců. Dobrá studie se dala vytvořit rychle, vysvětlila Marrucchiová. Zdůraznila však, že je důležité, aby ateliér přistupoval ke kresbě lidské postavy pečlivě: „Pokaždé, když se podíváte, vidíte víc.“
Zachování tradiční malby
Po padesáti letech od svých studentských let zůstává Marrucchiová věrná stejným zásadám Studia Simi. K namalování svého mnohokrát oceněného obrazu „Autoportrét s perlovou náušnicí“ potřebovala tři týdny. To je minimální časový rámec pro její portréty. „Studuji člověka a mluvím s ním, protože je potřeba vidět mnoho výrazů, než můžete zaujmout jeden výraz,“ řekla. To zahrnuje i vyjádření vrozené „krásy a klidu“ člověka. „Když maluji, snažím se najít vše, co je dobré,“ řekla.
Ve svém ateliéru pracuje osm hodin denně a využívá pouze přirozené světlo, které přichází ze severu. Vysvětluje, že severní světlo zůstává po celý den poměrně stálé. A samozřejmě vždy maluje ze života.
Začínajícím umělcům radí, aby se ponořili do kreslení ze života. Bohužel vidí, že mnoho umělců se dnes příliš spoléhá na malování podle fotografií, aniž by dobře nebo dokonce základně rozuměli anatomii. Fotografie by podle ní měly sloužit pouze jako reference pro umělce s dlouholetou zkušeností se studiem života.
Dlouhá léta také vyučovala tradiční výtvarné techniky, které se naučila během svého života. Věří, že každý začínající umělec by měl studovat časem prověřené techniky.
Nyní, ve svých 72 letech, Marrucchiová přestala učit, ale stále se snaží zdokonalovat jako umělkyně. Soutěže, jako je NIFPC, považuje za důležité pro svůj umělecký růst. Je to příležitost setkat se s umělci z celého světa a seznámit se s různými styly a nápady. Obzvláště ráda se dívá na práce mladých umělců, aby udržela krok s tím, jak vidí svět oni, a aby zůstala aktuální ve své vlastní tvorbě.
Při studiu tváře Marrucchiové na „Autoportrétu s perlovou náušnicí“ můžeme vidět vrozenou krásu a klid, které se snaží zprostředkovat ve všech svých portrétech, a jistotu umělkyně, která je vždy připravena zvládnout více.
Chcete-li se dozvědět více o umění Alessandry Marrucchi, navštivte stránky AlessandraMarrucchi.com
Článek původně vyšel na stránkách americké redakce Epoch Times.