Radovan Dluhý

23. 5. 2024

Nová recenzovaná studie, na které spolupracoval Institut lékařské mikrobiologie a virologie Univerzity v Lipsku, upozorňuje na DNA kontaminaci mRNA vakcín Comirnaty covid-19 vyrobené společnostmi Pfizer a BioNTech.

Kolektiv vedený univerzitní vědkyní Brigitte Königovou rozpustil lipidové nanočástice, které se v mRNA vakcínách nachází, a v nich identifikoval nečistoty DNA, které byly 360 až 534krát vyšší než limit 10 ng (nanogramů) na dávku stanovenou Světovou zdravotnickou organizací (WHO)

Vědci pro určení celkového obsahu DNA v konečném vakcínovém produktu použili techniky fluorescenční spektroskopie (systém Qubit®).

Ve studii se uvádí, že společnost Pfizer používá k testování vzorků takzvanou metodu qPCR, která zkoumá ve vakcínách aktivní látky před tím, než se sloučí s lipidovými nanočásticemi.

Königová a kolektiv poukazují na to, že metodou qPCR je možné zkontrolovat méně než 1 % původního vzorku, což vede podle vědců k „masivnímu podhodnocení kontaminace DNA“.

Nadměrné nečistoty DNA mohou mít podle nich závažné dopady na zdraví lidí.

Kontaminace DNA může způsobit mutagenezi a vést k onemocnění rakovinou

V závěru studie vědci vyjádřili obavu nad tím, že DNA kontaminace v mRNA vakcínách se dostává kvůli lipidovým nanočásticím do lidských buněk. A tato kontaminovaná DNA se pak může integrovat do lidského genomu, což zvyšuje podle vědců riziko mutageneze.

Na souvislosti mezi DNA kontaminaci v mRNA vakcínách, mutagenezí a možných vznikem rakoviny upozornil nedávno holandský výzkumník v oblasti buněčné biologie a genetiky rakoviny, dr. Maarten Fornerod.

Fornerod pracoval mimo jiné pro renomované instituce, jako je Evropská laboratoř molekulární biologie (EMBL) či Holandský institut pro výzkum rakoviny (NKI).

„Otázka DNA kontaminace by již neměla být kontroverzní. DNA kontaminace představuje jasné genotoxické riziko a jakékoli genotoxické riziko s sebou nese potenciál způsobit rakovinu. Již nejde o to, jestli je karcinogenním rizikem, ale jak velkým rizikem je,“ tvrdí Fornerod v rozhovoru pro World Council for Health (37. minuta).

Na problém upozornili nedávno také americký kolektiv vědců kolem Kevina McKernana a odborník na rakovinu z Univerzity v Jižní Karolíně, Phillip Buckhaults.