Redakce Epoch Times

26. 10. 2020

Mezi první a druhou vlnou koronaviru jsou rozdíly nejen v počtu nakažených, ale také v tom, jaké zboží lidé vyhledávají na internetu. Na jaře lidé pekli, sportovali a nakupovali věci na zábavu a volný čas. Na podzim pak spíše suší a zavařují, běh vyměnili za turistiku a investují do úklidového vybavení a základních spotřebičů. Výrazně častěji se také zajímají o mobilní tarify a webkamery, naopak teploměry, šicí stroje či strojky na vlasy vyhledávají daleko méně.

Méně zábavy, více práce

Výrazně menší zájem je o šicí stroje, tady pozorujeme dokonce pokles o téměř 75 %, a také strojky na vlasy. Za zmínku stojí i pokles zájmu o knihy, od jara přibližně o 20 %. Oproti minulému jaru je to dokonce o 30 %. Méně vyhledávané jsou také mobilní telefony. 

A zatímco na jaře chodila spousta lidí běhat, na podzim klesl zájem o běžecké boty o více než 40 %. Naopak turistické boty vyhledává o 40 % uživatelů více než v první vlně koronakrize. Do hledáčku se dostaly i pračky, sušičky prádla a ultrazvukové čističe, jejichž hledanost vyrostla téměř o 300 %. Popularitě se tento podzim těší také klasické i americké lednice nebo robotické vysavače.

Místo pečení zavařování a sušení

Zálibu v pečení v době první vlny koronakrize dokázaly nejen vyprodané regály s droždím, ale také data o vyhledávanosti produktů. Na jaře stoupla hledanost domácích pekáren přibližně o 300 %. 

Podobný nárůst byl vidět i u kuchyňských robotů. Na podzim tento zájem značně opadl a v současné době jsou vyhledávány téměř o polovinu méně. Zatímco na jaře lidé pekli, teď suší a zavařují. Sušičky potravin tak zaznamenaly dokonce 590% nárůst, zavařovací hrnce jsou pak vyhledávanější o více než 130 %. 

Teploměry jsou stále populární

Přestože zájem o infračervené teploměry na podzim oproti letošnímu jaru klesl, stále je téměř o 200 % vyšší, než tomu bylo předchozí podzim, a podobně si vedou i strojky na vlasy. Největší růst ve vyhledávanosti oproti loňskému říjnu jsme pak pozorovali u ultrazvukových čističů, turistických bot a již zmíněných teploměrů.

Data jsou získána ze statistik portálu Arecenze.cz s návštěvností v řádu několika stovek tisíc měsíčně. Data byla sbírána od 1. března do 1. června a od 15. srpna do 22. října 2020. Částečnou roli jistě sehrála sezónnost produktů, proto jsou nejčastěji hledané produkty porovnané také s daty z minulých let.

Podrobnější informace o tom, co vyhledávali Češi na jaře, najdete v dalším článku na webu Arecenze.cz.

Související témata

Související články

Přečtěte si také

Budeme muset přijímat uprchlíky? Ne, ale…
Budeme muset přijímat uprchlíky? Ne, ale…

Budeme muset povinně přijímat migranty, kteří do EU proudí, nebo ne? Jak je to s kvótami? Zabere migrační pakt proti náporu běženců?

Národní klimaticko-energetický plán byl sestaven diletantsky, říká energetický stratég
Národní klimaticko-energetický plán byl sestaven diletantsky, říká energetický stratég

„Já jsem v životě nezažil takovou aroganci, s jakou je tento (NKEP) připravován. A tak diletantně!“ prohlásil na konferenci „Green Deal s rozumem“ Jiří Feist.

Evropa zapomněla na své kořeny. Jede na dotacích a dává přednost boji s CO2 před bezpečností, varuje ekonom
Evropa zapomněla na své kořeny. Jede na dotacích a dává přednost boji s CO2 před bezpečností, varuje ekonom

Podle ekonoma Lukáše Kovandy, který byl hostem pořadu Osobnost Plus na Českém rozhlase, nás evropské dotace vedou do záhuby a osobně by je seškrtal.

Musk k procesu s Trumpem: „Tento případ poškozuje právo“
Musk k procesu s Trumpem: „Tento případ poškozuje právo“

Na vrcholu prezidentské volební kampaně stojí Donald Trump před soudem. Případ vyvolává v USA nevoli nemalé části veřejnosti.

Studie: Prokázaný potenciál kombuchy pro spalování tuků
Studie: Prokázaný potenciál kombuchy pro spalování tuků

Svět kombuchy: starobylý fermentovaný nápoj plný probiotik, který může mít pozitivní vliv na metabolismus a zdraví.