Deník New York Times bude čelit žalobě, pokud neopraví článek, v němž tvrdí, že dr. Robert Malone šíří „nepodložená tvrzení o vakcínách [proti covidu-19] a viru“ a překrucuje svou roli při vytváření technologie messengerové RNA, uvedl lékař a jeho právník.

Deník nedávno zveřejnil článek, v němž Maloneho označil za „nejnovější hvězdu dezinformací o covidu“ a který napsala reportérka, již si list najal, aby se zabývala „dezinformacemi“ neboli záměrným šířením nepravdivých informací.

Reportérka Davey Alba uznává, že Malone prováděl jedny z prvních experimentů s technologií messengerové RNA (mRNA), která byla použita k výrobě vakcín proti covidu-19 společností Pfizer a Moderna. Článek však zpochybňuje Maloneovo tvrzení, že mRNA vakcíny vynalezl.

Kromě toho je Malone obviněn z „šíření dezinformací o viru a vakcínách v konzervativních pořadech“, přičemž příkladem takovéhoto údajného jednání je to, že Malone „zpochybňuje závažnost koronaviru“ a zasazoval se o používání hydroxychlorochinu a ivermektinu, dvou léků, které by se podle amerických regulačních orgánů neměly k léčbě covidu-19 používat.

Steven Biss, který Maloneho zastupuje, zaslal 6. dubna oznámení deníku New York Times, v němž informoval právníky listu, že článek obsahuje „nepravdivá a pomlouvačná tvrzení o dr. Maloneovi“, včetně chabě podloženého titulku.

Biss a Malone tvrdí, že Alba, která nyní pracuje pro agenturu Bloomberg, odmítla Maloneovu nabídku, že jí předloží důkazy týkající se jeho výzkumu a vynálezu technologie mRNA.

„Odmítla si prohlédnout informace, které jsme jí nabídli,“ řekl Malone deníku The Epoch Times.

V článku New York Times se nevyskytuje žádná zmínka o patentech, na nichž je Malone uveden. Místo toho se v něm uvádí, že Malone tvrdí, že technologii vynalezl, protože prováděl pokusy na lidských buňkách v Salkově institutu pro biologická studia v San Diegu, a odkazuje na studii týkající se vstřikování RNA do myšího kosterního svalu, jíž je Malone spoluautorem.

Jeden ze spoluautorů studie, dr. Gyula Acsadi, primář dětské neurologie v Children’s Medical Center v Connecticutu, byl citován s tím, že Maloneovo tvrzení o tom, že vynalezl mRNA vakcíny, je „zcela nepravdivé“. Malone na svých internetových stránkách uvádí, že je „vynálezcem mRNA vakcín“ a „původním vynálezcem mRNA vakcinace coby technologie“. Zároveň však také říká, že nevynalezl vakcíny proti covidu-19. „Ve skutečnosti jsem se od nich velmi aktivně distancoval,“ napsal na svém blogu.

„Fakta jsou taková, že jsem jmenovitě uveden jako vynálezce na původních devíti vydaných amerických patentech, které popisují technologii platformy mRNA vakcín,“ uvedl Malone pro The Epoch Times.

Patenty se mimo jiné týkají mechanismů doručování, které se používají v mRNA vakcínách.

„Tyto patenty byly agresivně využívány k tomu, aby zabránily jiným společnostem vstoupit do této technologické oblasti, dokud nevypršela jejich platnost,“ řekl Malone.

Acsadi je sice spoluautorem článku, ale na žádném z patentů není uveden.

Dr. Jon Wolff, který je uveden v článku a patentech, je po smrti. Dr. Philip Felgner, rovněž uvedený v článku a patentech, na žádost o komentář nereagoval.

Novinářka Alba je také obviněna z toho, že hledala zdroje, které by mohla citovat na Twitteru, protože dva ze tří kritiků již dříve Maloneho na této sociální síti kritizovali.

Dr. Angela Rasmussenová například v srpnu 2021 označila Maloneho za „podfukáře“ a „dalšího podvodníka“.

V článku v New York Times zazněla její citace o tom, že pokyny zdravotnických agentur se v průběhu času mění, protože pokyny jsou „tak spolehlivé, jak spolehlivé jsou důkazy, které za nimi stojí, a proto by se měly měnit, když se získají nové důkazy“.

Centrum pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC), kromě jiných zdravotnických agentur, během pandemie opakovaně měnilo pokyny, což podle průzkumů vzbudilo rostoucí nedůvěru Američanů.

Někteří přední zdravotničtí úředníci přiznali, že Američany v klíčových otázkách souvisejících s pandemií uváděli v omyl. Dr. Anthony Fauci například přiznal, že na počátku pandemie lhal o účinnosti roušek, protože se obával, že v případě, že by říkal pravdu, mohl by nastat jejich nedostatek.

Malone kritizoval Fauciho a CDC a na začátku tohoto roku například řekl deníku The Epoch Times, že zatajování údajů o covidu-19 ze strany CDC bylo příkladem „vědeckého podvodu“.

„Robert Malone zneužívá skutečnosti, že korekce postupu na základě údajů je neodmyslitelnou součástí vědeckého procesu, k šíření dezinformací,“ řekla Rasmussenová deníku New York Times s odkazem na to, jak Malone vydělává peníze na svém blogu. „Je to mimořádně nečestné a nemorální.“

Dr. Alastair McAlpine, další zdroj kritický vůči Malonemu, propagoval článek na Twitteru a tvrdil, že on „a mnoho dalších“, kterým bylo předloženo „nepravdivé tvrzení“, že Malone „vynalezl technologii mRNA“, tuto myšlenku „vyvrátili“.

Zdá se, že Alba „hledala své zdroje tak, že na Twitteru hledala kritiky, což naznačuje úmysl mne očernit, protože mezi zdroje zahrnovala osoby, o kterých už dopředu věděla, že mne očerňují“, řekl Malone deníku The Epoch Times.

Deník New York Times byl vyzván, aby veřejně odvolal údajně nepravdivá a pomlouvačná tvrzení, vydal písemnou omluvu a poskytl Maloneovi náhradu za „předpokládanou i skutečnou škodu“.

Pokud nebudou požadovaná opatření přijata do 30 dnů od obdržení oznámení, nebo pokud budou přijata, ale budou považována za nedostatečná, hodlá Malone podniknout právní kroky, řekl Biss listu. Malone potvrdil, že v takovém případě bude noviny žalovat.

Alba na žádosti o komentář nereagovala. Svou stránku na Twitteru zablokovala pro všechny uživatele s výjimkou těch, kteří ji sledují.

Mluvčí deníku New York Times sdělil v e-mailu listu The Epoch Times, že článek „byl důkladně prozkoumán a upraven, a pevně si stojíme za tím, že naše zprávy vypracováváme pečlivým způsobem“.

Právní oddělení listu obsah dopisu přezkoumává „a po tomto přezkoumání odpoví právnímu zástupci“, dodal mluvčí.

Přeloženo z původního článku newyorské redakce. (jas)