Když se transgenderový influencer Dylan Mulvaney pochlubil počátkem dubna na svém Instagramu plechovkou piva Bud Light s jeho tváří a předeslal, že se slavnou značkou piva navazuje spolupráci,
marketingové oddělení koncernu Anheuser-Busch pravděpodobně nepočítalo s tím, co přijde.
Některé známé osobnosti jako zpěvák Kid Rock, modelka Bri Teresi a hráč amerického fotbalu Trae Waynes reagovali na tuto zprávu velmi specifickým způsobem – doslova rozstřílením Bud Lightu – a vyzvali k jeho bojkotu. Nespokojenost s rostoucím vlivem woke agendy a potažmo výzvou k bojkotu piva vyjádřily i další osobnosti, včetně několika politiků.
Čísla ukazují, že část spotřebitelů výzvu vyslyšela.
Podle údajů Bump Williams Consulting, Beer Business Daily a NielsenIQ, které citoval Reuters, New York post a další média, zaznamenal Bud Light v prvním týdnu po Mulvaneyho videu téměř jedenáctiprocentní meziroční propad prodejů. V dalších týdnech následovaly propady o více než 20 %.
V týdnu končícím 17. červnem zaznamenal Bud Light dosud největší procentuální propad od dubna – 28,5 %.
Statistiky prodejů se zveřejňují zhruba 7–10 dní po ukončení jednotlivých týdnů. Počátkem května, kdy byly k dispozici čísla o propadech 10,7 a 21,1 %, byly akcie koncernu Anheuser-Busch na newyorské burze ještě na 64–66 dolarech.
S přibývajícími neúspěchy však akcie celý květen padaly až k 53,4 dolaru. Nyní si akcie o něco polepšily a jsou na 56,5 dolaru. Společnost tak navíc ztratila na své tržní hodnotě několik miliard dolarů.
Zároveň se Bud Light v květnových prodejích sesadil ze svého dlouhodobého prvenství. Dle CNN, která citovala Nielsen IQ, jej na pozici jedničky v maloobchodním prodeji nahradilo pivo Modelo Especial s 8,4% podílem na trhu. Bud Light, který loni držel 11,3 % trhu, měl v květnu už jen 7,3% podíl.
Mírný pokles prodejů zaznamenalo i další pivo Anheuseru – Budweiser.
19. června ve Francii přebíral šéf globálního marketingu Anheuser-Busch cenu „kreativní marketér roku“ udělenou Mezinárodním festivalem kreativity Cannes Lions. Tento festival je v marketingových kruzích obdobou Oscarů.