Elon Musk tvrdí, že plánuje změnit logo Twitteru s modrým ptákem na písmeno „X“, což by byla další významná změna této platformy, kterou loni koupil. Musk uvedl, že chce tuto změnu provést celosvětově již 24. července.
„Brzy se rozloučíme se značkou Twitter a postupně i se všemi ptáky,“ napsal v sérii příspěvků na svém účtu na Twitteru 23. července krátce po půlnoci newyorského času. Podle Muska měla být změna „provedena již dávno“.
Musk 23. července zveřejnil svou fotografii, na které rukama dělá znak „X“ se vzkazem: „Nejsem si jistý, jaká jemná vodítka tomu dala směr [sic], ale líbí se mi písmeno X.“
Od té doby, co Musk vloni koupil Twitter za 44 miliard dolarů, změnila firma svůj obchodní název na X Corp. což odráží multimiliardářův plán vytvořit na Západě „superaplikaci“ podobnou čínskému WeChatu.
Začátkem tohoto měsíce zavedl úspěšný podnikatel, který je rovněž generálním ředitelem společnosti Tesla, na platformě nová omezení, což se setkalo s ostrou kritikou, že by to mohlo odradit další inzerenty a podkopat jeho kulturní vliv jako určovatele trendů. Vyšší limit na prohlížení tweetů je součástí předplatného za 8 dolarů měsíčně, které společnost zavedla na začátku tohoto roku ve snaze zvýšit příjmy Twitteru.
Příjmy prudce klesly od doby, kdy Musk převzal společnost a propustil zhruba tři čtvrtiny zaměstnanců, aby snížil náklady a vyhnul se bankrotu. Nedávno uvedl, že Twitter se potýká s „velkým dluhovým zatížením“ poté, co přišel o zhruba 50 % svých inzerentů.
Konkurence
Krok Muska změnit logo Twitteru na „X“ přichází také v době, kdy Meta tento měsíc uvedla na trh novou aplikaci Threads. Ta je považována za alternativu pro ty, kteří na Twitter zanevřeli.
Threads je označována jako textová verze aplikace Instagram pro sdílení fotografií, která podle společnosti nabízí „nový, samostatný prostor pro aktualizace v reálném čase a veřejné konverzace“.
Poté, co bylo oznámeno, že se do ní zhruba po týdnu přihlásilo 100 milionů uživatelů, však početuživatelů v posledních týdnech klesá. Analytická společnost Sensor Tower mezitím zjistila, že aplikace ztratila asi 70 % svých denních uživatelů a denně ji používá jen asi 13 milionů lidí.
Uživatelé Threads na ní podle firmy stráví v průměru asi 4 minuty denně, zatímco uživatelé Twitteru v průměru asi 30 minut denně. Řada uživatelů si stěžovala, že Threads cenzuruje obsah podobně jako jiná platforma firmy Meta, Facebook.
Z anglického originálu na The Epoch Times přeložil Ondřej Horecký. Článek byl redakčně zkrácen.