Modrý kruh ve WhatsAppu: Jak se zbavit „Meta AI“
Modrý kruh ve WhatsAppu: Jak se zbavit „Meta AI“

Od března se ve WhatsApp objevuje modrý kruh – jedná se o umělou inteligenci „Meta AI“. S tímto asistentem však vyvstávají otázky týkající se ochrany osobních údajů. Dosavadní bezpečné „end-to-end“ šifrování by mohlo být umělou inteligencí oslabeno.

Ochrana osobních údajů se topí ve stále větší byrokracii, kterou ještě posílí další nařízení
Ochrana osobních údajů se topí ve stále větší byrokracii, kterou ještě posílí další nařízení

Úřad pro ochranu osobních údajů upozorňuje, že rostoucí množství nařízení EU mnohonásobně navýší administrativní zátěž, což bude vyžadovat navyšování zaměstnanců úřadu.

Nový zákon o mediálních službách přináší střet mezi transparentností a ochranou osobních údajů
Nový zákon o mediálních službách přináší střet mezi transparentností a ochranou osobních údajů

Ministerstvo kultury připravuje zákon o mediálních službách, který má do českého právního systému zapracovat nařízení Evropského aktu o svobodě médií. V připomínkovém řízení se ozvalo 14 institucí se závažnými připomínkami.

Úřad pro ochranu údajů loni pokutoval porušení soukromí za 351,2 milionu Kč
Úřad pro ochranu údajů loni pokutoval porušení soukromí za 351,2 milionu Kč

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) loni ukončil dvě desítky správních řízení pro porušení pravidel ochrany soukromí a uložil šest pokut ve výši 351,2 milionu korun.

Ministerstva sklidila dvě ze čtyř cen za „šmírování“ aneb jak dopadly Ceny Velkého bratra
Ministerstva sklidila dvě ze čtyř cen za „šmírování“ aneb jak dopadly Ceny Velkého bratra

Již po dvacáté proběhla soutěž Ceny Velkého bratra, která upozorňuje na problematiku narušování soukromí nebo nelegálního sběru dat. Mezi oceněnými bylo i Ministerstvo vnitra a Ministerstvo pro místní rozvoj za snahy obejít nařízení Evropské unie.

Bez uvedení telefonního čísla a e-mailu už ani do kina? Zkušenost spotřebitele
Bez uvedení telefonního čísla a e-mailu už ani do kina? Zkušenost spotřebitele

Na redakci Epoch Times se obrátil muž, který si chtěl koupit osobně lístek do kina, a protože „neuvedl telefonní číslo a e-mail“, nebyl mu lístek údajně prodán. „Teď je to lístek do kina, a kdy to budou boty, rohlík, cigarety...? Mě toto vůbec nepřijde jako maličkost,“ píše...