Nedávno se velmi krátce přímo na stránkách Epoch Times zobrazovala reklama na přípravek proti plísním na nohou. Reklama byla generována v rámci služby Google AdSense společnosti Google. Kliknul jsem na ni, abych se podíval, o jaký přípravek se jedná, a ukázalo se, že se velmi pravděpodobně jedná o  podvod. Samozřejmě reklamu jsme ihned zablokovali.

Níže bych rád sdílel s našimi čtenáři, jak se vyvarovat takových produktů. Otázkou také je, zda je v silách reklamních společností (jako Google a jejich služby Google AdSence), aby si ověřily, kdo si u nich kupuje inzerci, a je-li jeho projekt nebo produkt podvod či nikoliv.

Podívejme se, co všechno může uživateli napovědět, že se jedná podvodné stránky.

Podívejme se na stránku, kam směřoval link reklamy. Nejprve mě překvapilo, že stránka nemá valnou grafickou úpravu, ale říkal jsem si, že se může jednat o nějaký blog. Pročetl jsem texty a  podíval na fotografie až k diskusi pod článkem. Bylo mi podezřelé, jak celá diskuse přímo, či nepřímo navádí k tomu, abych si koupil jistý výrobek, který má údajně skvělé účinky na plísně tvořící se na nohou.

Když jsem si lépe prohlédl stránky a  diskusi, zjistil jsem, že do diskuse se nedá nijak vstoupit. Hledal jsem tedy alespoň nějaký kontakt na správce stránky, která se tvářila jako stránka o různých metodách léčení s několika rubrikami.

A tady už jsem začal mít silné podezření, že se minimálně jedná o PR (reklamní) trik k nalákání zákazníků. Ony „stránky“ se totiž stávají pouze z jednoho článku a  všechny ostatní rubriky i odkazy při kliknutí směřují na stránku, kde se onen „zázračný lék“ Onycosolve prodává.

Vážení čtenáři, nenechte si ujít to nejlepší z Epoch Times! Přihlašte se k našemu Newsletteru.

Pojďme se podívat, kam nás všechny linky směřují. Stránka s prodejem léku už vypadá o poznání profesionálněji. Tváří se erudovaně a důvěryhodně.

Prvním varovným signálem ale je, že firma, která lék nabízí, má údajně sídlo v USA, kam odkazuje adresa v  rubrice „Kontakt“, kde nalezneme pouze e-mailový kontakt a žádné zastoupení v ČR. Není zde uvedeno IČO podnikatele, kontaktní nebo zodpovědné osoby a tak dále.

Lék je malá lahvička přípravku za 900,- korun. Ke koupi čtenáře pobízí plakátek ukazující, že ve slevě 50 % zbývá už pouze 7 kusů.

Pozor, zahraniční adresa a jediný kontaktní e-mail ukazují, že v případě nespokojenosti nebudete mít kde přípravek reklamovat.

Zkusil jsem přípravek prověřit na stránkách Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SUKL). Stačilo pouze zadat v seznamu léků do vyhledávače název Onycosolve, a výsledkem hledání bylo, že na českém trhu takový přípravek neexistuje, a tedy nebyl SUKLem schválen jako hodnověrné léčivo.

Zlaté pravidlo tedy zní, buďte ve střehu a nepřehlížejte varovné signály, že se jedná o nekalou činnost.

Vážení čtenáři, nenechte si ujít to nejlepší z Epoch Times! Přihlašte se k našemu Newsletteru.

Pokud máte pochybnosti, zadejte si do vyhledávače název produktu a najděte si jiné články, které se o produktu vyhledávači objeví a informujte se, jestli už někdo jiný produkt koupil a s jakým výsledkem.