Zatímco některé obchody a služby skomíraly během uplynulého krizového roku, neobvykle se dařilo prodeji elektroniky.
Vynucený průběh práce ve formě home office přinesl ve velkém nákupy techniky, jako jsou oxymetry, sterilizátory i bezkontaktní teploměry. Nechyběl zájem o mrazáky pro uskladnění zásob.
Hitem Vánoc pak byly elektronické dárky v podobě smartphonů, herních konzolí či elektrických zubních kartáčků. Lidé také byli nuceni k nákupům více používat e-shopy.
„V roce 2020 rostl na Alze také prodej velkých domácích spotřebičů ve dvouciferných číslech, z nichž největší podíl připadl na spotřebiče určené ke chlazení. Během jara 2020 byl velký zájem také o mrazáky,“ prozrazuje Tomáš Urban, ředitel nákupu a prodeje Alza.cz.
Jen v prvním pololetí roku 2020 se podle analýz společnosti Shoptet zvýšil obrat e-shopů o celkových 83 miliard korun, přičemž právě elektronika se na růstu podílela celými 32 procenty.
„Elektronika se u nás v předvánočním období prodávala absolutně nejvíce ze všech druhů zboží. Pod stromečky putovaly hlavně mobilní telefony, herní konzole, elektrické zubní kartáčky, nositelná elektronika jako fitness náramky a chytré hodinky, holicí strojky či robotické vysavače,“ prozrazuje Tomáš Urban z Alzy.cz.
„Největším hitem byly horké novinky, které jsou málo dostupné, tedy telefony iPhone 12, nové grafické karty a letošní generace herních konzolí – PlayStation5 či Xbox X,“ dodává s tím, že o letošních Vánocích u nakupujících bodovaly také masážní pistole a límce.
„Hlavní špičku jsme loni zaznamenali až ve druhé polovině druhého prosincového týdne, zatímco letos se vlna vánočních objednávek zvedla už od začátku prosince,“ uvádí Tomáš Urban.