Zatímco některé obchody a služby skomíraly během uplynulého krizového roku, neobvykle se dařilo prodeji elektroniky.

Vynucený průběh práce ve formě home office přinesl ve velkém nákupy techniky, jako jsou oxymetry, sterilizátory i bezkontaktní teploměry. Nechyběl zájem o mrazáky pro uskladnění zásob.

Hitem Vánoc pak byly elektronické dárky v podobě smartphonů, herních konzolí či elektrických zubních kartáčků. Lidé také byli nuceni k nákupům více používat e-shopy.

„V roce 2020 rostl na Alze také prodej velkých domácích spotřebičů ve dvouciferných číslech, z nichž největší podíl připadl na spotřebiče určené ke chlazení. Během jara 2020 byl velký zájem také o mrazáky,“ prozrazuje Tomáš Urban, ředitel nákupu a prodeje Alza.cz.

Jen v prvním pololetí roku 2020 se podle analýz společnosti Shoptet zvýšil obrat e-shopů o celkových 83 miliard korun, přičemž právě elektronika se na růstu podílela celými 32 procenty.

„Elektronika se u nás v předvánočním období prodávala absolutně nejvíce ze všech druhů zboží. Pod stromečky putovaly hlavně mobilní telefony, herní konzole, elektrické zubní kartáčky, nositelná elektronika jako fitness náramky a chytré hodinky, holicí strojky či robotické vysavače,“ prozrazuje Tomáš Urban z Alzy.cz.

„Největším hitem byly horké novinky, které jsou málo dostupné, tedy telefony iPhone 12, nové grafické karty a letošní generace herních konzolí – PlayStation5 či Xbox X,“ dodává s tím, že o letošních Vánocích u nakupujících bodovaly také masážní pistole a límce.

„Hlavní špičku jsme loni zaznamenali až ve druhé polovině druhého prosincového týdne, zatímco letos se vlna vánočních objednávek zvedla už od začátku prosince,“ uvádí Tomáš Urban.

Vážení čtenáři, nenechte si ujít to nejlepší z Epoch Times! Přihlašte se k odběru Newsletteru. Jednou týdně vám tak budeme moci zasílat výběr těch NEJ zpráv.