YouTube na své video platformě dočasně pozastavil vysílání kabelové sítě Sky News Australia. Jedná se o první pozastavení populárního konzervativního zpravodajského kanálu na platformě kvůli údajným „dezinformacím týkajících se covidu-19“.

Technologický gigant vlastněný společností Google uvedl, že jeho rozhodnutí o pozastavení kanálu vychází z pokynů místních a celosvětových zdravotnických úřadů. Podle Sky News Australia se však tyto pokyny neustále „mění“ podle aktualizací pokynů různých úřadů.

Stanice Sky News Australia uvedla, že její účet byl pozastaven kvůli „starým videím“ zveřejněným na jejím kanálu.

Pozastavení kanálu znamená, že Sky News Australia nemůže po jeden týden na svém účtu na YouTube nahrávat obsah pro svých 1,85 milionu odběratelů.

„Konkrétně nepovolujeme obsah, který popírá existenci covidu-19 nebo který nabádá k užívání hydroxychlorochinu nebo ivermektinu k léčbě nebo prevenci tohoto viru,“ uvedl YouTube v prvotní verzi svého prohlášení, které bylo zasláno místním médiím. „Povolujeme však videa, která mají dostatečný vyvažující kontext, který porušující videa neposkytovala.“

Sky News Australia uvedla, že „výslovně odmítá, že by jakýkoli moderátor kdy popíral existenci covidu-19, jak bylo naznačováno, a žádná taková videa nebyla nikdy zveřejněna ani odstraněna“.

Dodala, že televize uznává právo YouTube prosazovat své vlastní zásady a „těší se, až bude opět moci zveřejňovat svůj populární zpravodajský a analytický obsah pro své publikum“.

„Podporujeme širokou diskusi a debatu o rozsáhlé škále témat a perspektiv, které jsou pro každou demokracii zásadní,“ dodal mluvčí kanálu. „Svůj závazek plnit očekávání redakce a komunity bereme vážně.“

Místní média informovala, že pozastavení kanálu probíhá od 29. července.

Podle pravidel YouTube jsou tři dočasné zákazy během 90 dnů důvodem k trvalému zákazu vysílání kanálu na této platformě.

Někteří z reportérů Sky News jako první soustavně podávali zprávy o kontroverzních informacích týkajících se celosvětového úsilí o vypátrání původu covidu-19. Některé z nich byly zpočátku jinými médii odmítány jako „konspirační teorie“, ale od té doby získaly širší uznání jako možná vysvětlení.

Investigativní reportérka Sky News Australia Sharri Marksonová byla mezi prvními, kdo informoval o existujících záběrech z výzkumu netopýrů uvnitř Wuchanského institutu virologie, které pocházejí z května 2017, zatímco členové vyšetřovacího týmu Světové zdravotnické organizace nadále popírali, že by v tomto zařízení byli kdy umístěni živí netopýři.

Překlad a redakční úprava původního článku newyorské redakce The Epoch Times: jas


Video Epoch Times: Rostoucí cenzura sociálních sítí a myšlenková policie