Milovníci umění z celé republiky se dnes sjížděli do pražského Kongresového centra, aby navštívili nové vystoupení souboru Shen Yun. Během dvou vyprodaných představení umělci přinesli divákům nový program plný tanců, hudby, zpěvu, obřích animovaných scén a sólových písní.
„Moc se nám líbil květinový tanec. To bylo úžasné. To bylo nádherné,“ říká Jindřich Ullrich, předseda představenstva české akciové společnosti PPM Factum o tanečním vystoupení nazvaném „Žluté kvítky“.
Představení navštívil společně se svojí ženou a oba obdivovali patentovaný vynález souboru Shen Yun. „Také jsme to se ženou probírali, to propojení animace s reálným tancem, je to nádherné, úchvatné,“ říká pan Ulrich k interakci digitálního pozadí, z něhož vyskakují umělci na scénu nebo v něm mizí.
Z textu písně nazvané „Naději nelze zadusit“, kterou na pódiu přednesl barytonista Xin Li, si odnáší poselství, že „je třeba stále mít víru; to je v životě velmi důležité“.
Kromě prastarých legend a klasického čínského tance zobrazuje Shen Yun uměleckou formou také scény ze současnosti, které silně zapůsobily i na Jindřicha Ullricha, podle něhož „byly vynikající“.
„Vezmu na představení také svoje děti, aby i viděly na vlastní oči nebo zažily trochu tu atmosféru, co se děje i v roce 2024 v komunistické Číně, a ne jen to, co se nám dostává oficiální formou, ale že vidíme tu realitu, která se tam děje. Která s námi otřásla. Měli jsme i husí kůži, když jsme to sledovali. Opravdu, až jsme měli slzy v očích,“ říká Jindřich Ullrich o zážitcích z představení, které sdílel se svojí ženou.
Na otázku, co by vzkázal umělcům, odpověděl, „že jim držíme palce, že je rádi podpoříme a klobouk dolů, nebo veškerá úcta k tomu, co dělají. I když někteří z nich mají rodiny v komunistické Číně, že to nevzdávají a pořád proti tomu bojují, protože, jak říkám, komunismus je rakovina a je třeba s ní pořád bojovat. Je to nekonečný boj. Ale věřím, že to dobro, tak, jak to vidíme i v tom představení, vždy nakonec vítězí“.
Představení pana Ullricha utvrdilo v tom, co sám celý život následuje. „Prostě bojuji proti komunismu,“ dodává.
Stavebního inženýra a projektanta Luboše Matyse zaujalo vystoupení, v němž dámy tančí s dlouhými splývavými rukávy nazvaný „Půvab rukávů“. „To se mi moc líbilo, bylo to hezké, vizuální a i s tou muzikou (dohromady) to vážně vypadalo moc dobře. No a potom i ten květinový tanec,“ pochvaluje inženýr výše zmíněný tanec „Žluté kvítky“.
Kromě tanečních vystoupení naslouchal pan Matys také melodii barytonistovy písně a radoval se z animací obřích multimediálních kulis.
„To je moc hezké, jak se z pódia živí herci promění tím, že skočí v podstatě do plátna a děj pokračuje na plátně, to je moc hezké. Když jsme to teď viděli poprvé s přítelkyní, tak to bylo dost úžasné, bylo to nečekané a hezké a mají to hezky synchronizované,“ říká inženýr o patentovaném efektu, který podle stránek souboru Shen Yun „neomezeně rozšiřuje jeviště“.
„Je to perfektní, jak přešli z toho živého herce do plátna, kde děj dál pokračoval, a potom zase z plátna na pódium. Úchvatné,“ dodává pan Matys.
The Epoch Times je hrdým sponzorem uměleckého souboru Shen Yun Performing Arts.