Ve svých autorských počinech se zaměřuje na budování mezigeneračních vztahů a uchovávání rodinných vzpomínek. Zároveň je zakladatelkou portálu a obchodu s dárky pro babičky a dědečky s názvem „Babičkářství“. Autorka Monika Kopřivová (42 let), matka tří dětí, vystudovala farmacii a původně pracovala v lékárně. Po narození první dcery dostala od svého téměř devadesátiletého dědečka sepsané paměti.
To ji inspirovalo k nápadu, že by bylo hezké, kdyby takovou kroniku mohl sepsat každý prarodič. Hledání kořenů, genealogie a rodinná historie je téma, které zajímá stále více lidí.
V roce 2013 vytvořila tedy dvě knížky, založila nakladatelství a sama své knihy vydala – jmenují se Babičko, vyprávěj a Dědečku, vyprávěj – jsou to otevřené knížky pro zaznamenání vzpomínek od dětství po současnost. V České republice se staly bestsellerem, byly přeloženy i do slovenštiny, polštiny, italštiny a francouzštiny a ve všech těchto zemích slaví velký úspěch. Letos vychází knížky v Německu a ve Španělsku.
Monika se svým týmem tvoří další tituly. Každý rok vydává pouze jednu až dvě knížky, ale o to více se snaží, aby všechny tituly byly co nejvíce propracované a zajímavé. V loňském roce se stal bestsellerem Strom života naší rodiny. Ale úspěšné jsou i další knížky jako Časosběrná kronika naší rodiny, Velká kniha vánočních detektivek nebo společenská hra Jak to tenkrát bylo?
Naše výlety pro všechny
Letos Monika uvádí na trh dlouho připravovanou knihu Naše výlety, která je na našem trhu dosud zcela unikátní. Kniha umožňuje zaznamenávat rodinné výlety. A díky ilustrovaným mapám České republiky je inspirací k toulkám po zajímavých místech. Pro milovníky beletrie Monika připravila dárkový titul – Velkou knihu povídek o psech.
Souběžně s knížkami založila Monika internetový obchod/portál www.babickarstvi.cz (tak jako pro děti hračkářství – zjistila totiž, že neexistuje jednotné místo, kde by se daly zakoupit zajímavé a milé dárky pro babičky a dědečky. Vycházela přitom ze skutečných potřeb seniorů a ke svým knížkám našla další dárky, které pomáhají babičkám a dědečkům zlepšit kvalitu života. Dnes má její obchod přes 60.000 zákazníků a je velmi pozitivně hodnocen především netradičním obsahem, osobním přístupem a atmosférou. Loni Monika založila další portál www.familium.cz, který nabízí zajímavé a originální dárky pro celou rodinu.
Tématu rodiny a vztahů se starší generací se tak Monika věnuje v rámci celého svého podnikání. Zároveň podporuje aktivity spojené s tímto tématem, například nadaci Krása pomoci Taťány Gregor Brzobohaté nebo projekt SenSen (Senzační senior) nadace Charty 77.
Zdroj: TZ B. Dušková