Americká organizace sdružující rodiče varovala veřejnost před indoktrinací žáků progresivním aktivismem podle osnov propagovaných hnutím Black Lives Matter (BLM), ke které tento týden dochází ve školách po celé zemi.
Během „Týdne Black Lives Matter ve školách“, který začal 31. ledna, vyučují veřejné školní obvody od Bostonu po Seattle učivo, které odpovídá základním hodnotám BLM, jako jsou „diverzita a globalismus“, „trans potvrzování“ („Trans-Affirming“), „queer potvrzování“ („Queer Affirming“) a „kolektivní hodnoty“.
Hodiny vycházejí ze 13 „hlavních principů Black Lives Matter“, které zahrnují např. prosazování tzv. „černošských vesnic“, které „narušují dynamiku západní nukleární rodiny a návrat ke ‚kolektivní vesnici‘, v níž se o sebe všichni starají navzájem“, či závazek k „odbourání cisgenderové privilegovanosti a pozvednutí transgenderových černochů“ (cisgender je člověk, který se identifikuje se svým vrozeným pohlavím, tj. opak transgenderu, pozn. red.).
„Každý má právo zvolit si vlastní pohlaví tím, že naslouchá svému srdci a mysli. Každý si může vybrat, jestli je dívka, nebo chlapec, nebo obojí, nebo ani jedno, nebo něco jiného, a nikdo jiný to za něj vybírat nebude,“ stojí v příručce pro učitele o tom, jak používat „jazyk přiměřený věku“ a jak představit principy BLM už dětem v mateřské škole.
Podle organizace Parents Defending Education (PDE), která je známá dokumentováním případů indoktrinace sociální spravedlností na školách, se tzv. „akčního týdne“ účastní nejméně dvanáct školních obvodů.
Jedním z nich je obvod veřejných škol Denveru. PDE poznamenala, že denverská základní škola Centennial, která „sdílela své nadšení“ z letošního akčního týdne, před nedávnem vzbudila kontroverzi kvůli akci „noc barevných rodin na hřišti“, kterou mnozí vnímali jako rasovou segregaci.
V Bostonu rozeslaly bostonské učitelské odbory newsletter oslavující akční týden. Newsletter obsahuje odkaz na výše zmíněnou příručku pro učitele, „která má pedagogům pomoci usnadnit přístup ke klíčovým konverzacím v médiích, která se zapojila do propagace hnutí“.
„Materiál ‚Black Lives Matter ve škole‘ nese oficiální značku organizace Black Lives Matter, která je opředena kontroverzí kvůli údajnému zpronevěření finančních prostředků a nákupu mnohamilionových domů její zakladatelkou,“ uvedl PDE ve zprávě.
Podle webových stránek hnutí BLM at School začalo toto hnutí v roce 2016 v Seattlu, kdy tisíce pedagogů spolu se stovkami rodin a studentů přišly do školy v tričkách BLM. Výukový program BLM ve škole od té doby podpořila řada organizací a jednotlivců, včetně Americké unie občanských svobod, Národní asociace vzdělávání a profesora Bostonské univerzity Ibrama X. Kendiho, jehož práce o „antirasismu“ v širokém měřítku oceňují zastánci kritické rasové teorie.
Kritická rasová teorie, která pramení z marxismu, interpretuje společnost prostřednictvím marxistické dichotomie mezi „utlačovateli“ a „utlačovanými“, kdy však třídní kategorie nahrazuje rasovými skupinami. Zastánci této teorie mají za to, že rasismus je hluboce zakořeněn ve všech aspektech americké společnosti, a požadují „antirasistická“ opatření, jako je přerozdělování bohatství a moci na základě rasy podle vnímané „rasové nerovnosti“.
Překlad původního článku: J. S.