Kvůli rozsáhlým výpadkům elektřiny v Kanadě zůstaly tisíce lidí bez možnosti volat na tísňovou linku 911 a další záchranné služby. Informoval o tom 8. července deník Daily Caller.
Masivní výpadek společnosti Rogers Communications přerušil provoz v celé Kanadě přibližně od 4 hodin ráno 8. července 2022.
Výpadek ochromil sítě, ovlivnil telefony a internet. Veškerý maloobchodní a komerční provoz byl zastaven kvůli poruchám debetních automatů, které nejsou schopny zpracovávat platby. Mimo provoz byly služby tísňového volání 911 a mnoho dalších zařízení souvisejících s internetem bylo rovněž mimo provoz. (zdroj)
Lidé odpojení od telefonního spojení se shromažďovali v kavárnách a veřejných knihovnách, aby získali přístup k náhradním sítím, zatímco finanční instituce hlásily problémy se vším, od automatů po systémy bezhotovostních plateb, uvádí CNBC. (zdroj)
Projekt Poweroutage.com, který sleduje, zaznamenává a shromažďuje informace o výpadcích elektrické energie v Kanadě, uvádí, že k 12. červenci 2022 (10:30) je v provincii Quebec 2 385 odběratelů bez proudu, v Ontariu 848, Britské Kolumbii 122, Novém Skotsku 93 a Albertě 14.
„Většině zákazníků byly služby obnoveny a my usilovně pracujeme na co nejrychlejším obnovení ostatních,“ uvádí k 12. červenci společnost Rogers Communications na svých stránkách. (zdroj) „Upřímně se omlouváme za narušení a děkujeme za trpělivost. Všem zákazníkům budeme automaticky připisovat kredity.“
Služba Downdetector, která sleduje výpadky na základě hlášení o stavu z různých zdrojů, údajně zaznamenala výpadky od 4.30 hodin ráno středoevropského času a v 7 hodin ráno dosáhla počtu více než 20 000 uživatelů.
Společnost Rogers Communications má přibližně 10 milionů předplatitelů bezdrátových služeb a 2,25 milionu maloobchodních předplatitelů internetu. Je hlavním poskytovatelem služeb v Ontariu a spolu se společnostmi BCE a Telus kontroluje 90 % podílu na kanadském trhu.
Výpadky elektřiny řeší také kanadská atomová společnost Eskom v Africe. Prezident Jihoafrické republiky Cyril Ramaphosa ve svém týdenním zpravodaji uvedl, že bylo přijato několik opatření k řešení nedostatku dodávek elektřiny.
„Naší bezprostřední prioritou je stabilizace elektrizační soustavy. Jakmile se soustava zotaví a obnoví se výrobní kapacita, bude společnost Eskom schopna snížit výpadky zatížení na nižší stupně. V uplynulých dvou týdnech jsme ve spolupráci s příslušnými ministry a vysokými úředníky pracovali na řadě dalších opatření, abychom urychlili veškeré úsilí o zvýšení dodávek elektřiny. Poselství je jasné, není čas na obvyklé jednání. Musíme jednat odvážně, aby se výpadky zatížení staly minulostí.“ (zdroj)