Bohatství i žebrota a nakonec úspěch světové značky – provázely dívku, jež byla dcerou automobilového nadšence v 19. století. Podle pozdějších zápisků svého syna měla Mercedes kaštanové vlasy a zelené oči, což z černobílých fotografií nebylo znát. Narodila se v Badenu 16. září 1889 a pokřtěna byla Mércédès Adrienne Manuela Ramona. V jejích čtyřech letech, r. 1893, jí zemřela matka Rachel. Její otec Emil Jellinek (1853–1918) byl rakousko-uherský podnikatel a diplomat židovského původu, a měl kořeny v Čechách.
Jellinek byl ve své době automobilovým nadšencem a vizionářem, nebál se prosadit, oplýval dobrými nápady a tehdy ještě financemi i konexemi. V roce 1897 padly jeho oči na novinový článek Gottlieba Daimlera o automobilu Daimler s motorem Phoenix. Neváhal se vydat ihned navštívit Daimlerovy továrny v Cannstattu. Chtěl si objednat dva vozy. Během obchodního jednání umíněně požadoval navýšení maximální rychlosti ze 24km/hod na 40 km/h. V té době to znělo jako sci-fi.
Pronesl památnou větu: „Musí to jít, protože pokud automobil nezvládne více než kůň, proč bych si ho měl kupovat?“
Protože byl ochoten zaplatit značný obnos v hotovosti, nakonec kupodivu dosáhl svého. Tím jeho kontakt s firmou DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft) neskončil, ale začal. Dařilo se mu v partnerství s firmou prodávat její vozy prestižním zákazníkům a firmě tím velice zvýšil prestiž.
V roce 1903 si úspěšný Emill Jellinek nechal pozměnit své jméno na „Emil Jellinek-Mercedes“.
Později však přišly neúspěchy Emila Jellinka a první světová válka přivedly rodinu na mizinu.
Dvě manželství vedla od bohatství k žebrotě
Mercedes prožila dvě manželství. V roce 1909 se v Nice provdala za barona Karla von Schlossera, se kterým měla krásnou svatbu. Narodily se jim dvě děti – Elfride (*1912) a Hans-Peter (*1916). Rodina tehdy žila ve Vídni až do první světové války, ale sled událostí ji přivedl na mizinu. Jednak baron Schlosser přišel o veškeré jmění, jednak otec Jellinek byl obviněn ze špionáže a byl mu zabaven majetek.
V jedné etapě svého života, koncem války roku 1918, Mercedes musela dokonce žebrat o jídlo na ulici.
Po válce opustila svého manžela a obě děti a znovu se provdala za svou novou, romantickou lásku, talentovaného sochaře. Byl jím zchudlý baron Rudolf von Weigl, který však churavěl a záhy zemřel. Na rozdíl od svého otce Mercedes neměla zájem o automobily – hrála na klavír a zpívala, měla slušný soprán.
Čtyři roky po válce přišla rodině Jellinek zpráva, že Emil Jellinek získal rozpadem Rakousko-uherska po svém otci československé občanství. Byly tak zrušeny předchozí perzekuční opatření, jež byla uvalena na jejich majetek ve Francii.
Zatímco Mercedes umírá ve svých 39 letech na tuberkulózu a kostní nádor, její jméno od roku 1923 zdobí všechny chladiče vozů Mercedes. Název se nese na kapotě vozu spolu s trojcípou hvězdou spojenou s vavřínovým věncem. Tři hvězdné cípy symbolizují, že mercedes vládne ve třech živlech – na zemi, ve vzduchu i ve vodě.
Firma se etablovala i jako výrobce lodních a leteckých motorů. Později spojením dvou firem došlo k rozhodnutí používat značku vozu Mercedes-Benz. O tomto vysoce elegantním voze Češi rádi domácky mluví jako o „Méďovi“.
Nositelka jména Mércédès Adrienne Manuela Ramona odpočívá v rodinné hrobce na Vídeňském ústředním hřbitově.