490 škol dnes opět obdrželo výhružný e-mail s hrozbou výbuchu, informovala na sociální síti X Policie ČR. Závažnost hrozby považují policisté za velmi nízkou, ale nechtějí ji podcenit. Podle jejich slov budou postupovat jako v minulých dnech, kdy především pátrají po autorovi zpráv. Do chodu škol nechtějí zasahovat.

„Přes 490 škol dnes opět obdrželo výhružný mail, stejně tak školy na Slovensku. Modus operandi je velmi podobný tomu z předešlých dní, a ačkoliv se nejedná o stejnou emailovou adresu, propojenost mezi účty dle našich informací existuje,“ uvádí na účtu X Police ČR.

Jen ve Středočeském kraji se jedná o 100 škol, řekla mluvčí policie Barbora Schneeweissová. „Přijali jsme adekvátní opatření, nic nepodceňujeme,“ uvedla mluvčí.

V Příbrami musely být evakuovány všechny základní školy, policie nyní objekty kontroluje, řekla mluvčí města Eva Švehlová. V Mělníku přišla hrozba do Základní školy Jindřicha Matiegky. „Předpokládáme, že se děti do školy brzy vrátí, pravděpodobně do 09:30 hodin. Kontaktoval jsem ředitelky a ředitele všech mělnických škol. Ti podobný email nedostali, nicméně dostali instrukce, jak postupovat v takových případech,“ uvedl starosta Mělníku Tomáš Martinec.

Výhrůžky výbuchem se podle středečního vyjádření ministra vnitra Víta Rakušana (STAN) týkaly v úterý 600 škol a o den později 400 zařízení. Šlo o základní i střední školy a státní i soukromé subjekty. Rakušan uvedl, že cílem výhrůžek je znejistit společnost a vnést do ní strach a nervozitu. „Tento modus operandi jsme v minulosti viděli i na jiných místech Evropy,“ dodal. Policie podle ministra pracuje s větším počtem vyšetřovacích verzí a vyměňuje si poznatky se slovenskými kolegy, kteří se potýkali s podobným problémem.

(Vit Rakušan / účet X)

Jak postupovat v krizové situaci, by měl školám napomoci dopis, který ministr školství Mikuláš Bek spolu s ministrem vnitra Vítem Rakušanem zaslali ředitelům škol.

„Jako ministr školství jsem si vědom toho, jak je tato situace pro ředitelky a ředitele, pedagogický sbor, další zaměstnance škol, stejně jako pro žačky a žáky a jejich rodiče obtížná. Mohu všechny ujistit, že odpovědné složky pracují s nejvyšším nasazením na tom, aby pisatele výhrůžek vypátraly a umožnily školám vrátit se do obvyklého režimu. Spolu s panem ministrem Rakušanem jsme dnes zaslali školám dopis, kde jim doporučujeme, jak mají v situacích narušujících bezpečnost postupovat. Důležité je zamezit šíření strachu současně s posilováním důvěry dětí a žáků k autoritám, které dbají o jejich bezpečnost,“ uvedl ministr školství Mikuláš Bek.

S využitím zprávy ČTK.

Související témata

Přečtěte si také

Fiala: Volby do krajů a Senátu se budou konat i přes záplavy v části regionů
Fiala: Volby do krajů a Senátu se budou konat i přes záplavy v části regionů

Krajské a senátní volby se v pátek a sobotu uskuteční. Vláda je přesvědčená, že je schopná zajistit hlasování i v místech zasažených povodněmi.

Česko dál sužují povodně, mají tři oběti, na jihu má pršet do středy – shrnutí
Česko dál sužují povodně, mají tři oběti, na jihu má pršet do středy – shrnutí

Česko stále sužují rozsáhlé povodně, nejhorší situace zůstává v Moravskoslezském kraji, kde mají povodně tři oběti.

S Jaroslavem Turánkem o volbách, cenzuře, kontroverzních výzkumech, zdravotní péči a problémech AI
S Jaroslavem Turánkem o volbách, cenzuře, kontroverzních výzkumech, zdravotní péči a problémech AI

S Jaroslavem Turánkem jsme si povídali o kandidatuře do Senátu a hodnotové orientaci, se kterou tam jde, o cenzuře a polistopadovém vývoji i kontroverzních výzkumech. Poukázal i na problém s umělou inteligencí.

EU bojkotuje Maďarsko – a brání tak vlastnímu rozhodnutí o dluhu a Draghiho plánu
EU bojkotuje Maďarsko – a brání tak vlastnímu rozhodnutí o dluhu a Draghiho plánu

Od mírové mise maďarského premiéra Viktora Orbána bojkotují komisaři EU a ministři řady členských států předsednictví EU. Naposledy tímto způsobem zabránili přijetí usnesení o důležitých finančních otázkách.

Praxe tradičních řemesel: Jak začít?
Praxe tradičních řemesel: Jak začít?

Vytvářením něčeho užitečného a krásného děláme náš svět - a sami sebe - lepším. Tradiční řemesla nás sbližují s hmotným světem, minulostí a vlastním tělem.