V prvním čtvrtletí 2020 se prodeje aut v Číně prudce propadly. Kvůli pandemii viru KS Číny se uzavíraly jak továrny, tak salony prodejců aut a zákazníci měli „hlouběji do kapsy“.

Vládou podporovaná Čínská asociace výrobců automobilů zveřejnila statistiky prodejů prvního kvartálu 10. dubna. V březnu se prodej aut propadl o 43 % a v únoru, kdy byla v karanténě velká část Číny, o rekordních 79 %.

„Načasování“ propadu největšího trhu s auty na světě přichází v ne zrovna nejlepší dobu. Prodeje aut v Číně totiž již dva roky po sobě mírně klesaly a od letošního roku se očekával obrat k nárůstu.

Ve snaze obrátit padající trend přichází Peking i lokální vlády s různými pobídkami.

Na makroekonomické úrovni jde o zvýšení tzv. sociálního financování, kdy vláda „podepírá“ firmy, aby přežily současný pokles. V oblasti elektromobilů pak prodlužuje dotace pro koupi elektromobilů do roku 2022 (jež měly původně letos skončit). Zvažuje se také odklad implementace přísnějších emisních norem.

Vedení některých měst, jako např. Čchang-ša, Kuang-čou a Ning-po, nabízí potenciálním kupcům různé pobídky. Třeba Čchang-ša nabízí slevy na nová lokálně vyrobená auta v hodnotě 3 000 jüanů (cca 10 500 Kč).

Epoch Times označuje nový koronavirus, který způsobuje nemoc COVID-19, názvem „virus KS Číny“, protože Komunistická strana Číny existenci nového nebezpečného viru tajila po dobu šesti týdnů a umlčovala ty, kteří se na nebezpečí pokoušeli upozornit. V důsledku této cenzury došlo k nekontrolovanému šíření viru po Číně a k rozpoutání globální pandemie.

Překlad a redakční úprava původního článku americké edice: J. S.