Na texaském filmovém festivalu a summitu médií CONTENT2021 získal deník The Epoch Times a program Epoch TV „Crossroads“ ocenění v kategorii Zprávy & Žurnalistika (News & Journalism).

Deník The Epoch Times vyhrál cenu Pravda v žurnalistice (Truth in Journalism). Noviny byly založeny v New Yorku a momentálně působí v 21 jazycích a 33 zemích, a jejich cílem je přinášet necenzurované a pravdivé informace.

„Naše noviny vznikly z potřeby reagovat na lidskoprávní katastrofu v Číně,“ říká vydavatel deníku Epoch Times Stephen Gregory.


„Jejich vznik vyvolala zlovolná a podvodná propaganda komunistické strany,“ dodává Gregory s odkazem na zákeřné snahy Komunistické strany Číny vrhnout negativní světlo na duchovní praxi Falun Gong, aby si tak mohla vytvořit ospravedlnění pro brutální a neústupné pronásledování příznivců Falun Gongu.

Jeden z „nejdramatičtějších“ příkladů propagandy čínského režimu vůči Falun Gongu byl tzv. incident „sebeupálení na náměstí Nebeského klidu“ v roce 2001. Šlo o zinscenovanou událost, kterou připravili představitelé čínského režimu. Zatáhli do ní několik kompliců, kteří se na náměstí zapálili a pak tvrdili, že jsou praktikující Falun Gongu. Hrůzu nahánějící scény se vysílaly po celém světě.

V roce 2001 zinscenovala KS Číny nepovedené sebeupálení na náměstí Nebeského klidu v Pekingu jako pokus obrátit veřejné mínění proti mírumilovné praxi Falun Gong. (©Video Screenshot / False Fire)

Deník The Epoch Times, ale i další žurnalisté a nevládní organizace, incident vyšetřovaly a zjistily desítky faktů, které ukazují, že takzvané sebeupálení bylo ve skutečnosti předem připravenou propagandistickou akcí. V době krátce po incidentu mnohé mediální domy v podstatě kopírovaly verzi o incidentu šířenou kanály Komunistické strany, a nevědomě tak pomáhaly čínskému režimu zesilovat pronásledování příznivců Falun Gongu.

„Pravdivé zprávy The Epoch Times odhalily lži komunistické strany čínským lidem a také pomohly ochránit naše západní čtenáře,“ říká vydavatel deníku. „Způsobily, že lidé přestali věřit lžím této propagandy.“

„A stejně tak pomohly zprávy The Epoch Times odhalit, jak komunistické myšlenky zakořeňují ve Spojených státech,“ dodal Gregory.

Vážení čtenáři, nenechte si ujít to nejlepší z Epoch Times! Přihlašte se k odběru Newsletteru. Jednou týdně vám tak budeme moci zasílat výběr těch NEJ zpráv.

Noviny byly založeny v roce 2000 v Atlantě ve státě Georgia čínskými Američany, kteří uprchli z komunistické Číny. Do dnešního dne se The Epoch Times v USA rozrostly do velkého a vlivného média.

Ocenění CONTENT2021 za Nejlepší videoprogram získal Joshua Philipp a jeho pořad „Crossroads“.

Investigativní novinář Philipp řekl v rozhovoru pro The Epoch Times, že ocenění je pro něj „pocta“.

„Kanál je pořád ještě relativně nový, ale už má významný vliv, co se týče vyšetřování původu wuchanského koronaviru, a také v oblasti rozhovorů a analýz zpravodajství,“ řekl Philipp.

Investigativní reportér Epoch Times, Joshua Philipp. (The Epoch Times)

Philipp minulý rok vedl produkci dokumentu nazvaného „Po stopách původu wuchanského koronaviru“, který vznesl otázky týkající se zdroje nového koronaviru, patogenu, který způsobuje nemoc covid-19. Jeho snímek čelil kritice mediálních domů a sociální platformy jej cenzurovaly, protože vyjadřoval závažná podezření, že virus se nepřenesl přirozeně ze zvířat na lidi, ale že mohl uniknout z Wuchanského virologiského institutu a jeho virologické laboratoře.

Teorie laboratorního úniku však v posledních týdnech nabývá na významu a současné reportování mainstreamových médií již tuto možnost připouští. Stejně tak i Bidenova vláda volá po bližším vyšetřování této hypotézy.

Philipp říká, že ocenění jeho programu přichází navzdory tomu, že internetoví giganti jeho obsah potlačují a cenzurují.

„Všechno tohle je navzdory mnoha pokusům platforem internetových gigantů o cenzuru, včetně YouTube, který nás zcela demonetizoval,“ řekl Philipp.

„Tyto útoky, a ani nic jiného, nás neodradí od toho, že budeme říkat pravdu, a již brzy zveřejníme další skvělý obsah,“ dodal žurnalista.

Konzervativci a republikánští kongresmani již dlouho upozorňují, že platformy jako Facebook, Twitter a YouTube jsou zapojeny do společného úsilí k potlačení konzervativních hlasů. Tato obvinění technologické společnosti popírají.

Překlad a redakční úprava původního článku: J. S.