Druhy pláče, proč pláčeme a jak nám to pomáhá

Druhy pláče, proč pláčeme a jak nám to pomáhá

Vědci nalezli v slzách jedinečné složky, které potvrzují dávné čínské chápání pláče. Pláč nám mimo jiné umožňuje vyjádřit emoce, které by jinak uvízly v těle, a pokud by tam zůstaly dostatečně dlouho, vedly by k onemocnění. Pláč je katarzí, která nám umožňuje upřímně procítit naše emoce, a je cestou, kterou mohou emoce opustit tělo, aby se nehromadily a neškodily.

Zvyšte si sebeúctu a s tím i zdraví a radost ze života

Zvyšte si sebeúctu a s tím i zdraví a radost ze života

Co si o sobě myslíte? Jakou hodnotu si přisuzujete? Pokud se potýkáte s pocitem nízkého sebevědomí, nejste v tom sami. I ti nejsebevědomější a navenek nejúspěšnější z nás zažívají někdy zdrcující pochybnosti o sobě samých.

Ventilovat pocity může být prospěšné, ale záleží na tom, jak to děláme

Ventilovat pocity může být prospěšné, ale záleží na tom, jak to děláme

Podělit se o své emoce snižuje stres, přičemž nás to zároveň sbližuje s lidmi, jimž své nitro otevřeme. Sdílení emocí online nám sice může pomoci cítit se v danou chvíli lépe a najít nějaké spojence, ale výsledky mohou být smíšené.

Nejpřehlíženějším faktorem pro vznik chorob jsou traumata z dětství

Nejpřehlíženějším faktorem pro vznik chorob jsou traumata z dětství

Nepříznivé zážitky z dětství (ACE, z anglického Adverse Childhood Experiences) jsou nejvíce přehlíženým rizikovým faktorem chronických a autoimunitních onemocnění. ACE jsou nevyřešená traumata z dětství, která mohou být fyzická, psychická nebo emocionální.


Nebyli jsme vždycky tak dobří jako teď. No a co? Nebičujte se za minulé chyby

Nebyli jsme vždycky tak dobří jako teď. No a co? Nebičujte se za minulé chyby

V naší kultuře se nyní děje něco hluboce znepokojivého. No, popravdě řečeno, děje se spousta hluboce znepokojivých věcí. Ale v centru naší toxické kultury je rychle metastazující a zhoubný pocit oprávněnosti. A konkrétně právo odsuzovat.

Jak poznat, kdy jste v životě zralí na změnu? Je to o připravenosti

Jak poznat, kdy jste v životě zralí na změnu? Je to o připravenosti

Představte si něco odvážného, co jste v životě udělali: obtížný rozhovor se sourozencem, ukončení příliš pohodlného, leč příliš toxického vztahu, odchod z práce, prodej vašeho prvního uměleckého díla, odbourání návyku (telefon, kouření, limonáda, sladkosti, alkohol), přiznání dlouho ukrývaného tajemství. Zeptejte se sami sebe, jak jste poznali, že nastal ten správný okamžik k činu?

Jak optimismus pomáhá dosahovat cílů za menšího stresu

Jak optimismus pomáhá dosahovat cílů za menšího stresu

Vypadá to, že optimismus pohání naše snahy při dosahování osobních cílů, a současně zvyšuje celkovou kvalitu doprovodných prožitků tím, že zvyšuje štěstí a umenšuje stres.

Smějte se, smích je jeden z nejlepších léků na světě

Smějte se, smích je jeden z nejlepších léků na světě

Navzdory obrovskému prospěchu smíchu jsme často příliš unavení a vystresovaní, abychom si našli čas na to, abychom se zasmáli tak, že nás z toho břicho bolí. Dnes se dospělí prostě nesmějí tak jako dřív – bez ohledu na to, jak moc to prospívá našemu tělu, mysli i duši.