Zvyšte si sebeúctu a s tím i zdraví a radost ze života

Zvyšte si sebeúctu a s tím i zdraví a radost ze života

Co si o sobě myslíte? Jakou hodnotu si přisuzujete? Pokud se potýkáte s pocitem nízkého sebevědomí, nejste v tom sami. I ti nejsebevědomější a navenek nejúspěšnější z nás zažívají někdy zdrcující pochybnosti o sobě samých.

Ventilovat pocity může být prospěšné, ale záleží na tom, jak to děláme

Ventilovat pocity může být prospěšné, ale záleží na tom, jak to děláme

Podělit se o své emoce snižuje stres, přičemž nás to zároveň sbližuje s lidmi, jimž své nitro otevřeme. Sdílení emocí online nám sice může pomoci cítit se v danou chvíli lépe a najít nějaké spojence, ale výsledky mohou být smíšené.

Nejpřehlíženějším faktorem pro vznik chorob jsou traumata z dětství

Nejpřehlíženějším faktorem pro vznik chorob jsou traumata z dětství

Nepříznivé zážitky z dětství (ACE, z anglického Adverse Childhood Experiences) jsou nejvíce přehlíženým rizikovým faktorem chronických a autoimunitních onemocnění. ACE jsou nevyřešená traumata z dětství, která mohou být fyzická, psychická nebo emocionální.

Nebyli jsme vždycky tak dobří jako teď. No a co? Nebičujte se za minulé chyby

Nebyli jsme vždycky tak dobří jako teď. No a co? Nebičujte se za minulé chyby

V naší kultuře se nyní děje něco hluboce znepokojivého. No, popravdě řečeno, děje se spousta hluboce znepokojivých věcí. Ale v centru naší toxické kultury je rychle metastazující a zhoubný pocit oprávněnosti. A konkrétně právo odsuzovat.


Jak poznat, kdy jste v životě zralí na změnu? Je to o připravenosti

Jak poznat, kdy jste v životě zralí na změnu? Je to o připravenosti

Představte si něco odvážného, co jste v životě udělali: obtížný rozhovor se sourozencem, ukončení příliš pohodlného, leč příliš toxického vztahu, odchod z práce, prodej vašeho prvního uměleckého díla, odbourání návyku (telefon, kouření, limonáda, sladkosti, alkohol), přiznání dlouho ukrývaného tajemství. Zeptejte se sami sebe, jak jste poznali, že nastal ten správný okamžik k činu?

Jak optimismus pomáhá dosahovat cílů za menšího stresu

Jak optimismus pomáhá dosahovat cílů za menšího stresu

Vypadá to, že optimismus pohání naše snahy při dosahování osobních cílů, a současně zvyšuje celkovou kvalitu doprovodných prožitků tím, že zvyšuje štěstí a umenšuje stres.

Smějte se, smích je jeden z nejlepších léků na světě

Smějte se, smích je jeden z nejlepších léků na světě

Navzdory obrovskému prospěchu smíchu jsme často příliš unavení a vystresovaní, abychom si našli čas na to, abychom se zasmáli tak, že nás z toho břicho bolí. Dnes se dospělí prostě nesmějí tak jako dřív – bez ohledu na to, jak moc to prospívá našemu tělu, mysli i duši.

Léčí tělo i duši – vědci začínají znovu objevovat uzdravující sílu přírody

Léčí tělo i duši – vědci začínají znovu objevovat uzdravující sílu přírody

Říká se mu vitamín D, ale ve skutečnosti to vlastně žádný vitamín není. Vědci ho dnes považují spíše za hormon než za živinu. Hlavní zdroj tohoto tzv. vitamínu je jedinečný: na rozdíl od jiných vitamínů získáváme mnohem více vitamínu D ze slunečního záření než z potravy. Tato sloučenina se vytváří v kůži, aktivuje se v játrech a ledvinách a pohání ji sluneční ultrafialové (UV) záření.


  • 1
  • 2